söndag 3 mars 2013

Fotohistoria, Föreläsning, Filmer och Processen

Nu äre sportlov, och jag är hemma i Karlskoga och tar det bara jävligt lugnt! Idag iallafall. Har tänkt åka ner på stan imorrn, och på onsdag blir det IKEA med mamma, så lite planer har jag allt.

En snabb sammanfattning av sista veckan innan lovet.

I måndags var det Klasstimme som vanligt, där vi bl.a. diskuterade namnet på våran slututställning. Vi Marknadsföringsgruppen, där jag alltså ingår, hade haft möte på fredagen innan och skrivit upp några namnförslag.

Efter lunchen var det lite bildvisning av en våra lärare, han visade bilder som han tagit. Alltid kul att se sånt tycker jag!

Tisdag morgon var det dags för lite Fotohistoria igen, och sen fick vi alla gå bort till hörsalen där det var en Föreläsning av en kvinna från Student Consulting. Hon pratade om jobbintervjuer och hur man ska bete sig. Otroligt bra tycker jag!

På eftermiddagen jobbade med min glassbild. Hade tagit några glasbilder redan på söndagen, men dom blev inte alls bra, så jag fick gå och ta nya efter lunchen nu istället. Och sen satt jag och redigerade ganska länge i datorn. Och jag blev riktigt jävla nöjd! Skrev ut den på Velvet-papper och ja, jäklar, så sjukt bra!

I onsdags hade vi en liten kort genomgång först på morgonen och sen var det ju Friskvård. Jag har ju Promenad och den här gången gick jag tillsammans med Emma. Vi tog en halvlång promenad tillsammans, vägen upp mot Ica, men vi vände innan vi kom till Ica, haha. :P

I torsdags pratade vi om "Fotografer och deras vardag", där våran lärare bl.a. berättade om vad som hände med alla hans klasskompisar från hans år i Finland där han studerade på 90-talet. Det var bara en av dom som inte jobbar med nånting inom Fotografi idag, vilket är ovanligt.

Sen kollade vi på 8 avsnitt ur serien "13 fotografer", en dokumentärserie om olika fotografer, avsnitten var väl typ en kvart långa.

Efter lunchen gjorde jag färdigt mitt verk till "Processen". Ni vet, glassbilden! Gick in i ramverkstaden och hällde på chokladsås. :P Nervöööst var det innan ska jag erkänna, men det blev bra! ;) Trodde inte det skulle funka, för jag trodde det skulle bli rinnigt och kladdigt när jag skulle hänga upp bilden sen, men chokladsåsen bildade en sån där liten yta när den legat ett tag, så det var inga problem alls. :P

Och så fredag, sista dagen innan lpovet, var det så dags för redovisningen sav "Processen". Det gick bra, och det var kul att se alla andras bilder.

Redovisningen gick rätt snabbt, så sen hann vi med lite städning, av frmaförallt dataslaen och så "Fredagsmys" som våran lärare valde att kalla det. ;) Vi kollade på en dokumnetär om fotografen Richard Avedon. Den var låååång, men intressant! Lite tur då tycker jag, att vi fick pausa filmen för lunch. :P Passade liksom bra med den lilla pausen. ;)

Och ja, sen var det lov och de flesta åkte iväg under eftermiddagen. Bara jag, Lina och Simone som blev kvar.

Lina åkte typ en timme före mig i lördags, så jag hann aldrig träffa henne. Hade knappt träffat henne alls på hela veckan förresten, stackarn åkte på nåt elakt virus som höll henne borta från skolan hela veckan. Usch! :(

Den här veckan var den veckan när dom som ville fick ha praktik, men det var bara en av oss i klassen som var borta på praktik, och det var Angelica.

Efter lovet ska vi börja med slutarbetet och jag är skitstressad, för jag vet fortfarande inte vad jag ska fota till slututställningen. Paniiiik! Så ja, bäst att jag funderar på det nu under veckan.

Puss och kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar