måndag 18 mars 2013

Dansföreställning, dans-workshop, klasshemsida och fototripp till Söderhamn

Eftersom jag VET att en del av mina trognaste läsare är intresserade av att läsa om vad jag gör på dagarna här, så skriver jag om det varje vecka. Frågan har kommit upp, så jag vill förklara. ;)

Första veckan efter sportlovet hände det minsann en del. Det första som hände på måndagen var att vi hade besök av två killar från högskolan i Sundsvall, som berättade om utbildningen bl.a. Dom pluggar fotojournalistik där. Intressant!

Och efter lunchen fick vi presentera våra slututställnings-idéer och projektplaneringar som vi hade skrivit under lovet. Jag var sjukt glad att jag kommit på under lovet vad jag skulle fota! Verkligen i sista stund.

Resten av skoldagen ägnades åt projekttid.

Tisdag hade vi genomgång om en fotograf på morgonen, och sen fick vi en uppgift att berätta om en varsin fotograf. Vi blev tilldelade en varsin fotograf som vi ska berätta om och visar bilder av veckan efter påsklovet. Jag fick Mattias Klum. Sjukt inspirerande fotograf!

Onsadg hade vi ytterligare en genomgång på morgonen, innan det var tid för Friskvård. En Friskvårdstid som blev lite... annorlunda, den här gången! Vi hade besök av några elever från Danslinjen på Kristinehamns folkhögskola, som hade en dansföreställning för oss. Sjukt bra show! Gripande och jag blev verkligen berörd av den!

Efter dansföreställningen var det lite workshop. Jag gick med gruppen som hade jazzdans, så det fick jag prova på. Det var kul men jäkligt svårt! Och fy satan vad varm jag blev, haha! :P

Sen efter lunch kom dansgänget ner till oss i fotokällaren oich vi diskuterade lite om förberedelser och annat inför slutprojekt. Härlig grupp det där, haha! :P Våran klass satt mest tysta, det var mest dom andra som pratade, hahaha. :P

På torsdagen gick vi igenom olika bildmonteringar, men jag missade tyvärr det mesta av det, för jag skulle in på ett ärende inne i Hudiksvall.

På fredagen fick vi i uppgift att fota självporträtt till måndagen. Två olika självporträtt. Ett till klasshemsidan och foldern som ska göras inför iutställningen, och sen ett som vi ska ha på hängningen den här veckan. Sjuuuuuuuuuukt svårt, självporträtt är inte alls min grej!

Men, jag fick ägna resten av den skoldagen åt att fixa med klasshemsidan, som skulle publiceras, iallafall en förstasida, under fredagen. Fick lite problem med den, det började sturla som attan, och jag fick radera allt och bärja om helt frän början, vilket såklart inte var så kul! Men sen efter 4 timmars slit, framförallt med publiceringen, fick jag det ÄNTLIGEN att funka! Nöjd Hanna! :D

I lördags tog jag en tur ensam ner till Söderhamn. Åkte in tiiiidigt till Hudik för att hinna med ett X-tåg, och dom går inte så ofta på lördagar. Var inne i Söderhamn redan vid 10. Fin stad, jag gillar den verkligen! Fast jag skulle väl inte åka dit för att shoppa direkt, affärsutbudet var ju inte överdrivet stort om man säger så, haha. :P

Lämnade Söderhamn strax innan klockan 2, hade världens flyt med Forsa-bussen när jag kom tillbaka till Hudiksvall, så jag slapp vänta en timme, och var tillbaka i Forsa runt halv 3. Då var jag heeeeeeeelt slut, och tog det bara lugnt resten av dagen! Nice!

Söndag blev det lite städning och annat småplock, och jag tog det mest lugnt. :P Försökte mig på att fota lite självporträtt, men inget jag blev sådär överdrivet nöjd med.

Vad som händer denna vecka berättar jag inte nu. ;) Ni får hålla er till tåls ett par dagar till. ;)

Ber om ursäkt att det är dåligt med bilder från veckorna nu under mina vecko-uppdateringar, men helt ärligt fotar jag inte så mycket just nu. Mer än till slututställningen då, och dom bilderna vill jag inte lägga upp här. men ska försöka bättra mig. Lovar!

Puss och kram på er och trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar