söndag 3 mars 2013

Lite schlagersnack

Har inte blivit så mycket schlagersnack från mig i år. Eller inget alls typ. Som ni ju säkert märkt. Vet egentligen inte varför, råkade bara bli så.

Men nu kände jag att det var dags. Gav mig in i en diskussion (igen) igår, vilket kanske inte var smitmsart, men men. Kände att jag behövde skriva av mig lite mer angående detta här i bloggen iallafall. Har skrivit ett liknande inlägg tidigare, för två år sen var det väl, men efter den lilla diskussionen kände jag att det var läge igen.

Ja, nu är ju alla finalisterna klara! Det blev en rätt spännande Andra Chansen i lördags tycker jag.

Och efter det har spekulationerna gått vilda runt om i landet. Men jag vet iallafall vad jag tycker och tänker, och tror!

Årets finalfält är ju rätt uselt om jag nu får säga det... Startfältet i Andra Chansen var ju KLART BÄTTRE än finalfältet. Typ ALLA dom som tävlade i Andra Chansen kunde ha varit finalister! Inte så svårt då kanske, att gissa vilka jag hejar på. :P

Och ja, det var väl lite dit jag ville komma. För hade vi röstat som vi röstade i Andra Chansen, under alla deltävlingar, så hade finalfältet helt klart sett annorlunda ut. Det kan jag garantera!

Det gäller att rösta med HJÄRNAN och INTE med HJÄRTAT!!! Och ja, det tycker jag absolut att vi gjorde under lördagens Andra Chansen. Antaligen helt omedvetet, men ändå.

Men det jag läst efteråt är sånt som verkligen skrämmer mig. Vad folk tycker menar jag. Tänker inte gå in på det här, men om det blir som det skrevs där så kommer inte jag bli glad iallafall.

Men deltävlingarna däremot, har ju varit totala katastrofer, om ni frågar mig! Visst gillar jag några av dom bidragen som gått till final, men nej, det var ju verkligen inte dom jag ville se i Friends Arena iallafall.

Så kan inte alla nu, snälla ni, tänka lite mer logiskt, sett till Eurovision. Jag vet att vi bryr oss, mer än vad vi vill låtsas om, och vi vill väl inte skämmas för Sverige när nu Eurovision går på hemmaplan?! Eller?! Är det det som har varit "planen" hela tiden kanske?!

Ja, jag vet då inte, men jag blir fan upprörd!

Yohio är sjukt populär, och en förhandsfavorit, men njaaa, jag tror faktiskt inte på hans chanser i ESC. Visst, hans låt är bra, jag gillar den, men jag tror tyvärr inte att det funkar i Eurovision. Vill vi lyckas bra i Eurovision, vilket jag tror att vi vill, så ska vi skicka Anton eller Robin, med andra ord Andra Chansen-vinnarna. Eller möjligen David Lindgren, även om hans låt förra året var klart bättre än årets. Det är låtar som gör sig i Eurovision. Robins låt är JÄVLIGT stark, och en typsik Eurovision-låt. Synd bara att det lät surt och inte så bra röstmässigt just i lördags. Han fick det inte alls att stämma med rösten tyvärr, verkade som att nerverna spelade honom ett väldigt stort spratt. Men får han bara ordning på nervositeten och därmed rösten, så är den låten den klockrena och självklara vinnaren enligt mig! Den har allt! Han röst är magisk!

Anton Ewald har ju lite det där "Eric Saade"-stuket i sig, men det vet vi ju att det gick hem i Europa. Frågan är ju bara om det funkar igen.

Vi blev ju alla grymt besvikna när Anna Bergendahl inte lyckades ta Sverige till en final för 3 år sen, och jag TROR inte att vi vill vara med om det igen! Så snälla nån, RÖSTA RÄTT!!!

Som sagt, inget ont om Yohio, men det är ingen Eurovision-låt. Visst, jag kan ha fel, men är det värt att chansa?! NEJ, jag tycker inte det.

Så, vill vi ha ett bra resultat i ESC om två månader, så bör vi rösta smart nu på lördag. Om jag nu röstar i finalen på lördag, så kommer iallafall jag att lägga min röst på Robin. Jag hoppas att fler vill haka på och göra detsamma, så kommer vi garanterat få en värdig vinnare!

Avslutar med en bild från deltävligne i Göteborg förra åre,t osm jag fick den stora äran att se live. En av mina favoriter den kvällen var Sonja Aldén, som tyvärr inte ens kom till Andra Chansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar