fredag 7 mars 2014

Ace Wilder??!!

OK, ja, jag veeet, jag skulle inte skriva mer och mellon innan finalen, men nu kan jag fan inte låta bli! Ett jävla snack om henne hela tiden! Fortfarande. Jag FÖRSTÅR INTE hennes storhet. Jag förstår inte grejen med henne, eller hennes låt. Och sen att jag tycker hon verkar skitjobbig också, gör ju inte saken bättre direkt. Näää, irriterad är fan vad jag blir!

Hon är fan seriöst den enda i finalen som jag INTE gillar. OK, Panetoz känner jag inte sådär jättestarkt för heller, men dom tror jag ärligt talat inte på ändå.

Nu skriver tydligen tidningar om att dom tror hon kommer vinna också. I don't get it!

Snälla, låt det inte bli så! Låt inte det hända!

Och jag blir alltid lite sån att jag undrar vad dom där tidnings-journalisterna grundar den teorin på. För jag tror alltid att det måste komma nånstans ifrån. Att det bara är nåt dom tror känns för mig konstigt... Men vad vet jag. Jag tänker alltid att det måste vara genom intervjuer, undersökningar eller annat med svenska folket.

Och idag hörde jag det på TV också.

Och dessutom hatar jag förhandssnack av det slaget! Jag vet, hata är ett starkt ord, men det är det jag känner! Fattar inte alls grejen. Kalla mig konstig eller vad ni vill, men det är min åsikt. Tycker det förtar spänningen en aning jag. Och så tror jag folk påverkas mer än vad man nog tror av sånt. Mer om det lär jag ändå skriva inför Eurovision sen så jag kanske inte ska gå in mer på det nu.

Och tydligen ligger hon (Ace Wilder alltså) etta på Spotifys Top 20-lista. Det är just sånt där jag menar. Jag vill inte veta sånt. För andra är det väl ingen big deal, men JAG vill inte veta sånt. Försöker undvika det så gott det går också, men förbannat svårt när tidningar, internet och sociala medier skriver om det stup i kvarten, och det pratas om det typ hela tiden på radio och TV.

Fast OK, det finns väl en bra grej med det. Och det är jag nu är medveten om att hon kan vinna, så jag är förberedd på det. Hade ALDRIG gissat på det annars, men nu vet jag det. Och även om jag är förberedd på det, så blir säkert inte besvikelsen mindre, men jag kommer inte bli chockad iallafall.

Ja, visst har jag läst om även Alcazar, Sanna Nielsen men framförallt Anton Ewald som vinnarkandidater också. Och nej jag vet, det är bara en tävling och kanske inte så jävla viktigt egentligen vem som vinner. Jo, för dom flesta är det nog så, men för en sån extrem schlagernörd som mig så är det fasen mer än en tävling. Det är blodigt allvar, och suuuuperviktigt att rätt låt vinner!

Jag kommer som sagt säkert bli besviken om fel låt vinner, men nu är jag iallafall förberedd på att det med väldigt stor sannolikhet kan bli så!

Jag kommer vara skitnervös på lördag nu. Jag kommer fasen inte ens klara av att kolla på omröstningsmomentet. Hehe. Överdrivet? Japp. Men väldigt typiskt mig. :P

Nu kommer väl många tycka att detta är ett skitgnälligt inlägg, men vet ni vad, det skiter jag faktiskt fullständigt i, det är min blogg, jag skriver vad fasen jag vill, och passar det inte så behöver man heller inte läsa!

Hade skrivit ett skitlångt inlägg om det här, men mitt internet strular så inihelvete och nu orkar jag inte skriva om skiten... Var mest bara gnäll ändå, och sånt vill folk inte läsa iallafall... Blev ganska långt ändå iofs, haha. :P

Jag fick väl fram mitt budskap iallafall! Låt RÄTT låt vinna!

Vem jag tror?! Ärligt talat, jag har ingen aning längre, blir så förvirrad över alla bud så jag vet inte vad jag ska tro. Också ett problem jag har. Blir alldeles för lätt påverkad över det som skrivs och sägs. Vågar inte ens gissa på nåt.

Vem jag hejar på?! De behöver jag väl knappt skriva?! Alcazaaaaaar såklart! ;) Äääälskar dock Sanna Nielsens låt också, så kan gärna vinna annars! ;) Jag är sjukt svag för ballader, och hennes är nog en av dom bästa balladerna jag nånsin hört!

Tack och hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar