måndag 10 mars 2014

Välförtjänt seger!

Ja men då var det avgjort då! Och vilken galet spännande final det blev. Spännande in i det sista. Jag är ju sämst på matte också, så jag kunde liksom inte på den där korta tiden räkna ut själv om poängen skulle räcka till vinst för Sanna Nielsen. Men det gjorde dom, med ynka 2 poäng! Grymt!

Vann rätt låt då?! Jaaa! Absolut! Som jag skrev igår, jag hade 2 favoriter under kvällen, det var Alcazar och så var det Sanna Nielsen. Jag förstod rätt snabbt att Alcazar inte skulle vinna, men då hoppades jag istället på Sanna. Jag brukar aldrig rösta annars i Melodifestivalen, men i lördags röstade jag faktiskt på Alcazar.

Och ja, Alcazar slutade 3:a. Som vanligt typ. Dom får alltid den placeringen, runt 3:a-4:a. Nåja, nån gång blir det väl deras tur också!

Och vad gäller Zia/Ewald-grabbarna så blev jag faktiskt lite chockad över att dom fick så pass dåligt med poäng och dåliga resultat. Anton Ewald fick minst tittarpoäng och slutade också sist, Oscar Zia blev 8:a. Men det är nog så, dom var helt enkelt för lika. Folk blandar liksom ihop dom. Anton Ewald var ju en vinnarkandidat. Hos nån tidning iallafall.

En sak som jag tycker är väldigt trist att se efter den här finalen, är alla stackars bittra tonåringar som inte kan acceptera läget. Har dock även stött på vuxna människor som beter sig som tonåringar för att inte deras favorit vann. Att man går in på Sannas Instagram och sen går in på senast uppladdade bilden, enbart för att skriva elaka och nedlåtande kommentarer. Jösses! Visst, jag hade blivit besviken om Ace Wilder hade vunnit, men jag hade ACCEPTERAT det, och jag hade definitivt inte gått in på hennes Instagram och skrivit massa elaka kommentarer, som exempel "Fan vad ful du är", "Du var sämst", "Du sög", "Du kan ju inte ens sjunga" och allt möjligt annat skit man fått läsa. Barnsligt beteende, framförallt från dom vuxna som skrivit sånt, som faktiskt är skrämmande många! Jösses, väx upp! Herregud, fruktansvärt barnsligt beteende!

Jag vet inte om jag har så mycket mer att tillägga. Jag blev glad helt enkelt! Älskar låten och kan inte få nog av den! Om den kommer hålla i Eurovision? Ingen aning. Jag skulle vilja säga att det är en "antingen-eller-låt". Återstår att se den 6 maj, har jag för mig det var, när Sanna kliver upp i första semifinalen i Köpenhamn.

STORT GRATTIS till segern Sanna! Du var SÅ JÄVLA VÄRD DET! Det VAR helt enkelt din tur nu! STORT GRATTIS och STORT LYCKA TILL i Köpenhamn! Sopa banan med övrig Europa, och Kick ass därborta i grannlandet nu, grymt stolt är jag!

Här är hela slutresultatet:

1. Sanna Nielsen - "Undo", 212 poäng.
2. Ace Wilder - "Busy Doin' Nothin', 210 p.
3. Alcazar - Blame it on the Disco, 110 p.
4. Helena Paparizou - "Survivor", 84 p.
5. Linus Svenning - "Bröder", 83 p.
6. Yohio - "To the end", 82 p.
7. Ellen Benediktson - "Songbird", 61 p.
8. Oscar Zia - "Yes we can", 53 p.
9. Panetoz - "Efter solsken", 33 p.
10. Anton Ewald - "Natural", 18 p.

Foto: svt.se 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar