torsdag 23 augusti 2012

Redan torsdag?!

Jösses, vad hände med den här veckan egentligen?! Var tog den vägen liksom?! Redan torsdag och nästan hela första veckan på min nya skola, Forsa Folkhögskola, har gått! Kan inte fatta!

Men har varit full rulle sen vi började i måndags eftermiddag. Har väl redan berättat vad jag gjorde i måndags (har jag för mig?), så jag skriver inte om det, så jag upprepar mig menar jag.

Men i tisdags hade vi först lite klass-samling, nere i "Soffrummet" där vi Foto-elever håller till. Det var både lite allmän info och sånt, men så hade vi även presentationer av oss själva. Det gick bra, haha! Går ju snabbt att berätta om mitt liv, hahaha! :P

Det tog hela förmiddagen, så efter lunch samlades vi i "Soffrrummet" igen, för att tillsammans åka på ett litet studiebesök hela klassen. Vi var vid Järnverket i Iggesund, där en av våra lärare hade haft en fotoutställning. Den var redan slut, men eftersom bilderna ännu inte var nertagna, så fick vi se dem. :P F.ö. jävligt fint och häftigt ställe det där Järnverket. Hoppas vi kommer dit nån mer gång med klassen, annars får jag försöka komma dit själv och fota nån gång.

Vi var tillbaka lagom till kl. 3, och då var det internat-info. för alla oss som bor på internaten. Kom dock inte så många på det. Mest från våran klass, haha! :P

Igår och idag har vi haft ramtillverkning. Eller ja, vi har varit uppdelade i två grupper. På förmiddagen igår fick ena halvan ("min" halva) göra ramar, och andra halvan fick introduceras i datorerna, och sen på eftermiddagen byttes vi av. Idag började andra halvan med ramtillverkningen och vi fick lära oss om kamera-inställningar. Och sen bytte vi efter lunch. :P

Och jag blev klar med min ram idag! :D Yeeey! :D Trots att jag och min namne i klassen var tvungna att börja om med våra, p.g.a. en incident orsakad av en annan klasskompis. :P Hehe!

Vad som händer imorrn återstår att se. Jag väntar med spänning! ;) Har hört ryktas om att vi ska göra nån övning två och två. :P

Hörde btw att det regnar i Karlskoga. Tack och lov INTE HÄR! Här skiner solen och det är LOVELY väder! :D Det betyder GLAD HANNA! Förkylningen till trots. :P

Men nej, nu ska jag se om jag kan hitta några trevliga foton som jag dela med mig av ev. i nästa inlägg. :P Fördelen med att gå på en Foto-utbildning är att man kan ta massa bilder på lektionerna, och det är liksom så naturligt! ;)

Puss och kram på er finisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar