söndag 9 december 2012

En tur till Hudiksvall, två föreläsare och mer säljande text

Nåt fel gör jag, uppenbarligen, för nu hade den hamnat i utkast-mappen igen.

Kort sammanfattning av förra veckan.

På måndagen hände inte så mycket har jag för mig. Vi hade uppgiftstid på eftermiddagen.

Även tisdag var det uppgiftstid hela dagen, och då passade jag på att åka in till Hudik för att fota hela förmiddagen. Och ärligt talat, det gick väl sådär. Vädret var väl inte direkt det bästa, och det var inte min inspiration heller. Det snöade och jag hittade inget alls att fota.

Dessutom hade jag rätt rejält oflyt med bussarna. Hade kollat upp när jag skulle ta bussen tillbaka så jag hann tillbaka lagom till lunchen. Men jag lyckades MISSA den bussen, med typ 3 sekunder, så jag blev tvungen att vänta på nästa. Och den gick inte förrän 1½ timme senare. Så då fick jag gå runt i 1½ timme till, vilket jag egentligen inte alls var sugen på. Men men...

Så ja, jag missade lunchen. :( Men Lina var så gullig och fixade matlåda åt mig, efter att jag ringt henne.

Sen efter lunchen minns jag inte alls vad jag gjorde, men nåt gjorde jag garanterat. :P

På onsdagen var det föreläsning i hörsalen på förmiddagen, en kvinna från SFF (Svenska fotografers förbund) kom och föreläste och pratade om lagar ocgh regler angående fotograferande. Intressant minsann! Hon kom en timme sent dock, så det blev lite struligt innan.

På eftermiddagen var det uppgiftstid som gällde.

Och torsdag var det fotograf-besök hela dagen. Fotografen Baldur Bragason (f.ö. sjukt duktig!) var på besök. På förmiddagen föreläste han i hörsalen och visade bilder, och sen efter lunchen träffade han enbart våran klass och projektåret, och bedömde våra bilder. Det drog ut en del på tiden kan väl säga, så det blev lite bråttom till middagen sen. :P

Och sen i fredags körde vi en kort redovisning av fler säljande texter, bl.a. min. Som jag suttit med i 5 timmar kvällen innan, och äbdå blev den inte längre än 3 rader. :P Dåligt Hanna, dåligt!

Vi var en något avskalad skara denna fredag, men det har blivit så nu på fredagar. Av nån anledning. Så den redovisningen gick rätt snabbt, och sen kom våran ena lärare så vi kunde fråga om julutställningen.

På kvällen blev det film på det andra internatet, i det ena av köken där, ihop med Axel, Anders och Angelica. En riktigt bra japansk barnfilm, och sen nåt annat tecknat, men den somande jag till. :P Och sen såg vi även ett avsnitt av nåt "En Cellsam Historia"-relaterat, fast om jordens skapelse och utvecklingen efter det. Sjukt kul, haha! :P

Och igår, ja, igår blev ju en väldigt intressant dag. Men det återkommer jag till.

Puss och kram och allt det där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar