torsdag 28 juli 2011

5 underbara dagar i vackra Uddevalla!!!

Skrev ju i torsdags att jag skulle åka bort, men inte var jag skulle... Jag har varit i Uddevalla... Jag har varit och hälsat på en av mina goa nätvänner hemma hos henne i Uddevalla... Fick tillbringa 5 härliga, fantastiska, underbara dagar hos henne och hennes söta tjejer K och E!!!

Vi har haft det jättebra, och som hon skrev till mig på Facebook igår, vi tröttnade inte på varann ens en gång, fast jag var där så länge... Hade LÄTT kunnat stanna längre t.o.m...

Åkte dit fredag morgon, kom fram vid 2-tiden på eftermiddagen, och åkte hem vid 6-tiden i tisdags kväll, var hemma halv 11... Men som sagt, hade LÄTT kunnat stanna längre... Och önskar nu att jag gjorde det... Men men...

Tågresan dit blev ju lite av ett äventyr, med försenat tåg och allt... Bussen till Örebro gick utan problem... Och tåget Örebro-Hallsberg gick också utan problem, det gick som på räls (haha)... :P Men nästan direkt jag klev av i Hallsberg fick jag besked om att tåget jag skulle med till Uddevalla var 22 minuter försenat... Och 5 minuter senare kom ännu ett besked, då hade de lagt på 8 minuter, så sammanlagt en havltimme försenat... Istället för 11.15, som var den ordinarie tiden, skulle tåget nu istället gå 11.45... Så istället för att sitta typ 12 minuter i Hallsberg, så fick jag sitta 45 minuter... Kul... Not...

När tåget väl gick från Hallsberg var det 35 minuter efter ord. avgångstid, men när jag kom fram till Uddevalla hade tiden minskats ner till 18 minuter, bra kört!!! Detta trots att de körde i snigelfart vissa sträckor...

Men det var inte bara mitt tåg som var försenat... Under tiden jag satt där i Hallsberg och väntade, fick jag höra om minst 5 tåg till som hade blivit försenade, och vissa mycket mer försenade än mitt tåg... Hehe, tågkaos minst sagt denna dag, åtminstone i Hallsberg, haha... :P

Kaoset fortsatte även när jag satt mig på tåget, då det ropades upp hela tiden om ändrade byten och ersättningsbussar, och allt möjligt, för de som skulle byta och kom sent till sina stationer...

Men som sagt, hade det superkul i Uddevalla, ihop med bästaste F och hennes tjejer... Tyvärr blev dock vädret inte det bästa, det var mest mulet och regnade även en del, så vi gjorde mest inomhusaktiviteter... På fredagen när vi kom dit tog vi det mest lugnt, beställde pizza på kvällen, och åkte ner till stan en sväng och sa hejdå till hennes son A som skulle med bussen till sin pappa... Sen köpte vi lite godis på Hemmakväll, åkte hem och hade fredagsmys... Kollade på "Postkodkampen" bl.a... :P Kom i säng vid närmare halv 3, hehe... :P

På lördagen blev det shopping för hela slanten... Vi åkte ut till Torp Köpcentrum för att shoppa... :P Men innan shoppingturen började åt vi lite lunch på McDonald's... :P

Kvällen avslutades sen med lördagsmys, lördagsgodis och "Sommarkrysset" och sen fortsatte vi med film efter det, filmen "Dumma mej", skitbra film!!! Och rolig, haha... :P Sen spelade vi ett filmspel på X-Box, som var första gången för mig, men som var jätteroligt!!! :D Även denna kväll kom vi i säng sent... Satt och spelade länge, hehe... :P Kom i säng minst lika sent som kvällen innan...

På söndagen fick jag följa med och se Villa Elfkullen, som jag hört mycket om, och sett kort ifrån i Filuras blogg... Vi även träffa hennes mamma, barnens mormor, som brukar följa med dit... Vi åt jättegott hembakat fika, och sen gick vi en rundtur i och utanför huset... Häftigt hus är det!!!

Sen tog vi en promenad upp till Tureborg (?), och ett gammalt fängelse och en grotta som finns där, jättefint!!! Jag och K (Filuras äldsta dotter) gick upp i det höga tornet också...

Denna kväll åt vi mat på nåt ställe som jag inte minns namnet på, köpte lite godis och åkte sen hem för ännu en filmkväll... Denna gång hann vi med två filmer, först "Gullivers resor", den nya, som också var jättebra, och efter det ännu en animerad film, "Planet 51", som jag aldrig hört talas om, men som var grymt bra och skitrolig!!! :P Vi tänkte spela samma filmspel på X-Box även denna kväll, men X-Boxen hade lagt av, så det blev inget... Denna kväll kom vi i säng något tidigare, "redan" halv 1, haha... :P

I måndags var tanken att vi skulle träffa ännu en nätvän, goa Trollis på thinki.se men hon hade tyvärr blivit sjuk, meddelade oss kvällen innan att hon inte kunde komma... :( Jättesynd!!! Så då fick vi hitta på nåt annat... Så vi åkte till Trollhättan och gick på loppis där... Pingstkyrkans loppis!!! Och jeeeez, vilken stor loppis alltså!!! :O Har aldrig sett nån större tror jag, galet!!!

Efter några timmar där, och vi blev kvar till stängningsdags, fick vi åka raka vägen tillbaka till Uddevalla igen, då K skulle med bussen hem till sin pappa... När vi sagt hejdå till henne och hon åkt iväg var vi vrålhungriga, så vi åt lite kvällsmat, innan vi köpte kvällens godis... Blev dock ingen film denna kväll, vi kollade på massa TV istället... Först "Lotta på Liseberg" och sen fick jag se massa härliga filmklipp på Filuras fina familj, från lilla E:s dop bl.a., och när K sjöng med "Körslaget"-kören från Uddevalla på en julkonsert... Kul att se!!! :D

Tisdagen, sista dagen, blev ganska lugn, till att börja med... Men sen åkte vi in till stan och gick på Bohusläns museum de sista timmarna innan jag skulle till tåget...

Var jobbigt att ta avsked denna gång, fick världens mysigaste goaste kram av lilla E och även av Filura såklart... Och sen vinkade sötaste E till mig när jag klev på tåget... <3 Usch, ville verkligen inte åka hem denna gång, och kände direkt när jag hade satt mig på tåget att jag bara ville kliva av igen... Men men... Vi får se till att träffas SNART igen, får INTE gå 1½ år till nästa gång nu, det tänker jag bara INTE tillåta!!! SÅ DET SÅ!!! (Var där förra gången i november 2009)

Fick även två andra nya kompisar, Filuras supersöta små katter Gustav och Mimmi... Mimmi som älskar att suga på fingrar, haha, och Gustav som var helt bedårande söt... Saknar nästan Mimmis sugande, haha... :P

Jag fick även träffa härliga K en kortis också, min kära FB-vän, som jag lärt känna alltså via Facebook... Väldigt härlig!!! :D Kul att få träffa dig också, K!!! <3

Usch, jag saknar er såååååååååååå mycket!!! :'( Vi MÅSTE ses SNART igen!!! Tack bästa finaste Filura för 5 helt underbara fantastiska härliga dagar med dig och dina fina tjejer i Uddevalla!!! :D Detta bara MÅSTE vi göra om SNART!!!

Tog inte överdrivet många bilder, vilket jag ångrar nu, och vilket känns jävligt surt, men men, en del blev det iallafall, lägger upp några av de här, och så kommer de och flera till senare på Facebook...

Nu blir det till att packa om, för tidigt på lördag bär det iväg till Öland, för 3 veckor i sommarstugan... Ska bli underbart!!! :D



Fiiiina Mimmi, som älskar att suga på fingrar...




Sötaste Gustav... <3



Filuras lilla E, 2,5 år, med Mimmi... <3




Utsikt uppifrån tornet vid Tureborg...




Fängelsehålan i Tureborg utifrån...




Utsikt från ett fönster inne på Bohusläns Museum...

2 kommentarer:

  1. Herlige bilder! Hun er så søt, lkille E.

    Ha en underbar semester, vennen!

    Klem

    SvaraRadera