lördag 16 juli 2011

Nytt café och ny laptop

Häromdagen, i onsdags var det väl om jag inte missminner mig, så var jag på det nya caféet borta vid Sandviksbadet med mamma och Lina och fikade... Det öppnade den 20 juni i år, så det har haft öppet en månad snart... Ett sommarcafé... Tycker det är bra att de öppnat upp där igen, och att de använder åtminstone ett av de husen som faktiskt står där, de har ju stått i SÅ många år nu, och bara sett ödsliga och tråkiga ut...

Själva badplatsen har de också rustat upp lite, och det tycker jag är jättekul!!! Trots att det är en sjukt långgrund strand, och vi inte badar där längre, så är den ändå fin, och passar perfekt till barnfamiljer om inte annat...

Caféet verkade populärt, vi fick stå i kö en stund, och det kom folk efter oss... De säljer allt möjligt där, både fikabröd, lättare mat såsom sallader och pajer, glass, godis, chips... Och alla bakverk är typ hemmagjorda också, jättebra!!! :D Jag tog en ananaspaj med glass, den var supergod!!! :P Lina tog en bulle, som jag fick smaka på, och som också var galet god... En av de godaste bullarna jag smakat, helt sjukt god!!! :P Och mamma tog en Marianne-glass, haha... :P BILLIGT och bra var det också, enbart positivt, haha... :P

Man får ju verkligen hoppas att det funkar så pass bra för dem, och att det lönar sig, så de får vara kvar... Håller tummarna för det jag!!! Då blir det iallafall garanterat fler besök där från mig!!! :D

Och igår kopplade jag in min nya födelsedagslaptop och invigde den också... Efter en del strul och jag inte riktigt visste om det var denna jag ville ha, eller storleken större, så blev det till slut den här, orkade inte böka... Har ju ändå en till så, haha... :P Och den här är jätteliten, och jättesöt!!! :) Helt sjukt söt!!! :) 10", det är inte mycket det inte, haha... :P Galet lätt och fantastiskt smidig, så himla lätt att bära med sig... Efter att ha suttit med min i knäet en stund, så skulle jag låna mammas för att kolla en grej, och lyfte den, och tyckte den var skittung, haha... :P

Ja, så denna får faktiskt följa med till Öland om två veckor... ;)

Sjukt att det är två veckor kvar nu, det som kändes som en evighet i början på sommaren... Och den här sommaren som jag trodde skulle gå såååå seeeegt... Och visst, emellanåt har den väl gjort det också, men ibland har det gått ganska fort också... Förra veckan t.ex., när jag spenderade den mesta vakna tiden på PiP... Då gick tiden rätt fort, hehe... :P

Dock längtar jag som en galning till Öland nu, så jag skulle gärna vilja åka ner dit nu nu NU!!! Har väntat tillräckligt nu tycker jag...

Men men, det blir min tur snart... Tror ändå trots allt att dessa 2 veckor kommer gå rätt fort... Dessutom ska jag ju till Uddevalla nästa helg, i 5 dagar, så då blir det ju nåt annat också... ;) Och så får jag ju se nåt annat än Karlskoga iallafall... ;) Som är det enda jag sett hittills den här sommaren... :P Haha...

Tråkigt att vädret inte är nåt att hurra över direkt då... Innedag idag... Men har ju faktiskt en del grejer att fixa med, så innedag passar mig bra just idag... Men ikväll blir'e fotboll på TV, våra fina härliga tjejer ska kämpa mot Frankrike för att få brons... KLART de fixar det!!! DE hade bara tillfällig otur mot Japan i onsdags...

KRAM på er!!!

1 kommentar: