lördag 2 juli 2011

Oväntad present, jordgubbstårta, smultron och Disney

Ja, det är väl så man kortfattat kan sammanfatta min födelsedag igår... :P

Jag hade en jättebra dag igår!!! :D Och vädret blev ju kanonbra till slut också!!! :D Regnmolnen försvann helt, och det blev soligt och fint, och helt galet VARMT!!! Nästan lite FÖR varmt!!! Men då kom regnet idag istället...

Fram tills jag blev uppvaktad av mamma och pappa, när pappa kommit hem från jobbet, kändes det väl egentligen som en helt vanig dag, vilken dag som helst, förutom att jag visste om att det var min födelsedag, och att jag fick massa grattis-hälsningar på Facebook!!!

Men vid 4-tiden på eftermiddagen blev jag firad och uppvaktad av mamma och pappa... De sjöng för mig, vid lilla köksbordet haha, och sen fick jag öppna mina presenter... :P Som inte var så många, men stora allihopa!!! Jag fick ett gäng trosor (haha ja, men jag hade faktiskt önskat mig det), en jättefin bricka/frukostbricka, en skitsnygg badhandduk med Kukuxumusu-mönster av min kära storasyster och så, den klart dyraste, och absolut mest oväntade presenten, en liten mini-laptop, med betoning på liten... Väldigt liten och msidig... :P Men tror egentligen inte att jag behöver en större än så... Sen fick jag också ett fint laptop-fodral till laptopen... TACK mamma och pappa!!! :D


Jag har åtminstone en present kvar att få, Lina har också en present till mig, men den ville hon överräcka själv... TACK Lina, jag ser fram emot det!!! Hon är ju i Borlänge nu, på P&L, och kommer hem på söndag, så då blir det mer presenter... :P

Sen blev det fika, med nyköpt gott fikabröd och såklart tårta ute i trädgården... JORDGUBBSTÅRTA givetvis, som alltid... ;) Ingen min födelsedag utan jordgubbstårta, haha... :P Och god var den också, som alltid!!! ;)

Plockade en del smultron under dagen också, otroligt gott!!!


Till kvällsmat åt vi pitabröd, självklart som jag hade önskat då... :P Och sen blev det film för min del... Jag valde en Disney-film denna gågngen... Och det blev Kejsarens nya stil, riktigt bra film!!! Om jag bara får se den utan mina systrar, som "förstör" hela upplevelsen med att dra alla citat, not so funny...

Ja, en fin dag blev det, med perfekt väder!!! :D

Ja, meteorologerna hade fel, och det tackar jag för!!! :P De hade "lovat" regn igår, men det kom aldrig nåt regn, åäven om dagen började mulet... Nej, regnet lät vänta på sig en dag, idag vräker regnet ner, och det är gråare än grått ute, bläää!!! Men tack för att det väntade en dag med att komma, ingen är väl gladare än mig över det, haha... :P

Och till sist vill jag bara säga: TACK så jättemycket för alla supergulliga, underbara grattishälsningar jag fick igår!!! :D <3 Både på Facebook, via sms och även de kort jag fick via snigelposten... Ni är ju för underbara!!! :D <3 Tror det blev nytt rekord med gratulationer på Facebook, om jag inte är helt ute och cyklar så landade det tillslut på närmare 40 stycken... Galet!!! Jag blev jätteglad och jadå, jag blev allt lite rörd också, haha... :P TACK, ni är bäst!!!

Imorrn ska pappa firas igen, då kommer ett gäng fastrar, farbröder och kusiner från Hedemora, för att fira 60-åringen hela långa dagen...

Ha en bra dag alla!!!

1 kommentar:

  1. Åh ett så'nt vackert bord! Mycket värdefullt på det!

    SvaraRadera