fredag 15 juli 2011

Harry Potter-maraton

Haha ja, nu har jag då haft ett litet Harry Potter-maraton då... :P

Så nu är man äntligen ikapp... :D Bara allra sista filmen som fattas nu då, men den blir det väl på bio snart skulle jag tro... :P Känns skönt att få se sista på bio iallafall, när man inte sett de 3 senaste...

Efterfrågade ju 6:an och första delen av 7:an på Facebook häromdagen, men fick inget svar, så dagen efter åkte jag iväg för att köpa dem själv... Då hade jag och mamma redan kollat i 2 affärer ett par dagar tidigare, där de inte fanns... Eller ja, senaste filmen fanns ju överallt, men 6:an var svårare att få tag på... De hade 7:an, separat, och sen en typ samlingsbox med film 1-5... Men jag hittade till slut både 6:an och 7:an, och min intuition sa mig att de skulle vara billigare på Leklådan, efter att ha sett dem på Coop Forum, och se så rätt jag hade!!! Jag tjänade 130 kronor på att åka ner till Leklådan på Skolgärdet, istället för att köpa dem på Coop Forum här i samma del av staden som jag bor i...

Så nu är det bara 5:an som fattas på DVD då, så har vi alla... :P Mamma och pappa har de 4 första sen tidigare, nu är det bara 5:an vi inte har... Men brydde mig inte om att köpa den nu, då jag redan sett den, så kan köpa den senare... Men 6:an och första delen av 7:an hade jag inte hunnit se än... Därför var jag ganska desperat med att få se dem, så jag hinner se dem och sen allara sista filmen på bio!!!

Och jodå, det ÄR allt lite svårt att hänga med emellanåt när man inte läst alla böcker, haha... :P Men tur att man har en sån bra syster som kan förklara när man inte fattar... ;)

Jag har läst böckerna helt och hållet fram till bok 4, men sen tog det stopp... Jag håller på med bok 5, fast blir liksom aldrig färdig med den, haha... :P Påbörjade den för 5 år sen eller nåt... Så jag satsar på att se filmerna istället, och det har gått ganska bra, utan att jag fått för mycket avslöjat... En del saker har jag väl fått reda på, men men... Det är smällar man får ta!!!


Oj, vad små och söta de var där, när det begav sig första gången... :P De har växt en del nu kan man säga, haha... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar