söndag 27 maj 2012

Jag visste det! :D

Jag får nästan lust att skriva "Vad ver det jag sa!", men jag är ju faktiskt inte sån, så nej, jag låter bli det. :P Men ni som läst här tidigare under våren har nog redan sett vad jag skrivit.

Tänk att min magkänsla var rätt! Magkänslan jag haft i två månader. Jag är så jävla lyckliig! :D Och STOLT som svensk idag! Yeeeeey! :D

Vi blev historiska, nu ligger vi på delad andra plats på antal segrar ihop med tre andra länder med våra fem segrar! :D Den än så länge othotade ledarna är Irland med 7.

Och vi fick näst flest poäng nånsin, bara Alexander Rybak från hans seger 2009 som ligger före oss. Andra segraren nånsin över 300 poäng. Joråsatt!

Och hon vann ÖVERLÄGSET också! Med över 100 poäng över 2:an Ryssland.

Fan, jag är helt i extas fortfarande, och så jävla lycklig! :D Aaaaah!

GRATTIS LOREEN!!! DU ÄR SÅ JÄVLA GRYYYYYYYYYYYYYYM!!! :D Fan, vad STOLT man är över att vara svensk idag! :D

För er som kanske inte hängde med i svängarna hur det till sist slutade, här är hela resultatlistan (Källa: svt.se):
  1. Sverige: Loreen – "Euphoria", 372 poäng
  2. Ryssland: Buranovskiye Babushki – "Party for Everybody", 259 poäng
  3. Serbien: Željko Joksimović – "Nije Ljubav Stvar", 214 poäng
  4. Azerbajdzjan: Sabina Babayeva – "When The Music Dies", 150 poäng
  5. Albanien: Rona Nishliu – "Suus", 146 poäng
  6. Estland: Ott Lepland – "Kuula", 120 poäng
  7. Turkiet: Can Bonomo – "Love Me Back", 112 poäng
  8. Tyskland: Roman Lob – "Standing Still", 110 poäng
  9. Italien: Nina Zilli – "L'Amore È Femmina (Out of Love)", 101 poäng
  10. Spanien: Pastora Soler – "Quédate Conmigo", 97 poäng
  11. Moldavien: Pasha Parfeny – "Lăutar", 81 poäng
  12. Makedonien: Kaliopi – "Crno E Belo", 71 poäng
  13. Rumänien: Mandinga – "Zaleilah", 71 poäng
  14. Litauen: Donny Montell – "Love Is Blind", 70 poäng
  15. Cypern: Ivi Adamou – "La La Love", 65 poäng
  16. Ukraina: Gaitana – "Be My Guest", 65 poäng
  17. Grekland: Eleftheria Eleftheriou – "Aphrodisiac", 64 poäng
  18. Bosnien & Hercegovina: Maya Sar – "Korake Ti Znam", 55 poäng
  19. Irland: Jedward – "Waterline", 46 poäng
  20. Island: Gréta Salóme & Jónsi – "Never Forget", 46 poäng
  21. Malta: Kurt Calleja – "This Is The Night", 41 poäng
  22. Frankrike: Anggun – "Echo (You and I)", 21 poäng
  23. Danmark: – "Should've Known Better", 21 poäng
  24. Ungern: Compact Disco – "Sound of Our Hearts", 19 poäng
  25. Storbritannien: Engelbert Humperdinck – "Love Will Set You Free", 12 poäng
  26. Norge: Tooji – "Stay", 7 poäng
Foto: svt.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar