torsdag 21 november 2013

Årets julvärd 2013

Jahopp, då var årets julvärd presenterad då. Det blir Petra Mede! KUL! Tycker jag. Man kan väl lugnt säga att det är hennes år i år, haha. :P Första Eurovision, och nu julvärd. Jag tycker det är jättekul! :D

Och jag blir så jävla trött och förbannad och irriterad på alla idioter som ska skriva massa skit om valet, och dessutom skriva massa skit om Petra! Allvarligt talat! Som att hela julen och julfirandet hänger på vilken julvärd det är... Eller vadå, ni kanske firar hela julen framför TV:n?! Isåfall är det ju bara tragiskt... Att ni inte har andra jultraditioner än så menar jag. Orkar inte med allt folk som ska hålla på och kritisera valet, det är väl bara att strunta i att kolla då. Eller?! Är det så jävla svårt?! Jag veeet att typ 2/3 av Sveriges befolkning har som tradition att kolla på Kalle Anka på julafton, men Petra Mede är väl inte med i Kalle Anka heller?! Haha. Hade iofs varit lite kul, en tecknad Petra Mede. :P

Folk var jävligt bra på att kritisera valet när det avslöjades att hon skulle leda Eurovision, men vad jag har hört var det inte många som klagade efteråt. Snarare tvärtom! Hon blev tokhyllad!

Jag tycker synd om alla er som påstår att "nu är hela julen förstörd!", jag tycker verkligen på riktigt synd om er! Att ni hänger upp er så på valet av julvärd. Även om det hade blivit en person som jag inte gillar (för tro mig, det finns folk på TV som jag inte gillar) som hade blivit julvärd, så hade inte HELA min jul blivit förstörd för det! Det viktigaste för mig på julafton är INTE vem som är julvärd och presenterar programmen på TV, utan att julen blir stämningsfull och minnesvärd, precis sådär som julen ska vara. Och vilka jag har runtomktring mig och som jag firar julen med! Det är det viktigaste för mig på julafton! Att få mysa och umgås med nära och kära. Och bara ha det nice! Vi brukar kolla Kalle Anka och Karl Bertil Jonsson, that's it! Annars är TV:n avstängd. Vi myser tillsammans hela familjen på kvällen istället, när julklapparna är öppnade. Så no big deal för mig!

Jag tycker iallafall det ska bli kul! Och ni som INTE tycker det, ni behöver ju inte titta då isåfall! Stäng av TV:n och ägna tid åt familjen istället. Om ni nu har nån att fira med.

Tack för mig!

Foto: SVT.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar