lördag 9 november 2013

"Herregud, vad dom börjar tidigt!"

Har sett flera uppdateringar på Facebook nu senaste dagarna, om folk som beklagar sig över att dom "redan" börjat julpynta i butikerna. Men allvarligt talat, så himla konstigt är det ju inte egentligen. Eller hur?! Tänk efter lite! Adventsljusstakar, julstjärnor och allt annat sånt där är det ju inte så himla konstigt att dom redan börjat sälja. Första advent är om MINDRE ÄN EN MÅNAD, klart man vill köpa det INNAN första advent, så man har nåt att ställa/hänga i fönstren när den dagen väl kommer.

Och så som jag såg nån skrev: "Hjälp, julkalendrar redan!" Haha. Nej, inte heller det speciellt konstigt. Det är bara 3 (!) veckor kvar till 1:a december, är det så speciellt konstigt då att affärerna "redan" säljer julkalendrar?! Nej, jag trodde väl inte det.

Vad gäller övrigt julpynt, ja, kanske lite tidigt. Men vadå, det finns ju trots allt folk som ställer fram sina tomtar och allt annat sånt där, samtidigt som adventspyntet. Jag ser inget konstigt i det.

Jag förstår ärligt talat inte gnället. Om man bara använder hjärnan lite, och tänker efter, så fattar man ju själv att det inte är så jävla konstigt!

Som sagt, så himla tidigt tycker jag ändå inte att det är. Men jag är väl å andra sidan inte rätt person att uttala mig, jag börjar ju lyssna på julmusik redan i mitten av oktober liksom, haha. :P

Men nej, det ÄR inte så värst konstigt! Och jag har dessutom själv varit i den där sitsen, skulle köpa en ny adventsstjärna till mitt ena fönster för den andra jag hade hade gått sönder. (Jag har såna där i papper.) Var ute i förbaskat god tid, men ändå blev den inte inköpt förrän dagen innan första advent. Och då hade jag väl varit på jakt i en månad eller nåt. Så nej, att dom redan börjat sälja det, är inte konstigt alls!

Nej, att man börjar klaga på julskyltning i affärerna den 8 november, det känns för mig lite... konstigt. Det är t.o.m. en aning sent, för adventsprylar iallafall.

Klart min jullängtan blir starkare i och med allt julpynt i affärerna, men ärligt talat, det är ju trots allt rätt mysigt. :) Jag är en julälskare, och njuter gärna av julen så mycket det går.

Var på Coop Forum ihop med mamma idag, där julpyntet kommit fram. Vi gick en bra stund och myste lite bland alla fina julsaker. :) Tog en timme och en kvart att "handla", haha. :P

För övrigt är jag redan klar med första julklappen. Ska bara slå in den också. Men har inte fått ner julklappspappret från vinden än, så det får nog vänta lite. Ska fixa en andra julklapp idag, hemma hos päronen. :P (Kan ju inte avslöja vad det handlar om här ju, är familjemedlemmar som läser bloggen. :P)

Och på tal om julen, och vinter. Fasen vad förbannat less jag är på det här jäkla vädret nu! JAG VILL HA SNÖÖÖÖ!!! Även det har folk en förmåga att svära över, VARJE ÅR! Att den kommer för tidigt, att den inte ska komma alls, och bla bla bla. Men nej, det här jädra regnandet, som har pågått nu i två veckor i sträck (typ), är jag mer än less på. Jag vill ha snö, gärna mycket, massa vit härlig snö, som lyser upp lite så det blir ljusare och finare ute, så man slipper det här gråa urtrista.

OK, jag vet, väldigt gnälligt i bloggen idag, men ibland måste man faktiskt få skriva av sig om sånt också! :P Puss på er!

Ja jäklar, vad jag längtar efter detta nu:

Gammal bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar