måndag 11 november 2013

Tyfonen i Filippinerna

Det har väl inte undgått nån det fruktansvärda som hänt på Filippinerna. Det är nästan obegripligt hemskt, svårt att ta in liksom! Såg bilder på TV igår, och blev så sjukt berörd av det som visades. All förödelse, förtvivlade människor som letade efter anhöriga, eller bara vandrade runt planlöst, för att dom helt enkelt inte har nånstans att ta vägen. Helt fruktansvärt!

Och som flera av er antagligen vet vid det här laget, så brinner jag enormt mycket för välgörenhet, och att hjälpa till och stödja olika organisationer. I den mån jag kan förstås. Om jag kunde skulle jag regelbundet skänka pengar till flera organisationer. Men det går ju tyvärr inte.

När det var jordbävning och tsunami i Japan för ett par år sen, skänkte jag nån hundralapp, jag är fadder i Barnfonden och skänker dryga 200 kronor i månaden. Som exempel.

Och åh, vad jag vill skänka pengar nu. Jag vill det mer än nånsin! Men just den här gången går det inte. Just den här gången kan jag inte. För jag har inte råd. Jag skulle kunna säga att jag kan skänka, TROTS att jag har det knapert själv, men nu går inte ens det tyvärr. Inga stora summor åtminstone. Men jag har lite småpengar, mynt och sådär, som jag garanterat kommer att stoppa i en bössa om jag får se nån närmaste tiden. JAG VILL HJÄLPA!

Och jag uppmanar alla er andra därute att göra detsamma. Det behöver inte vara stora summor, det lilla räcker en bra bit det med! Har sett alldeles för många kommentarer senaste dygnen, från folk som "vägrar skänka pengar till utlandet, när det finns folk här hemma vi borde hjälpa." Jag fattar inte hur man kan kläcka ur sig nåt sånt, när över 4 miljoner (!) människor har fått sina hem bortspolade i en tyfon! Just sayin'!

DO IT!

Bilden har jag hittat på Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar