lördag 9 november 2013

Luktar favorisering, enligt mig...

Jag brukar ju typ aldrig skriva om sånt här i bloggen, men jag gör faktiskt ett undantag nu. Börjar bli så jävla irriterad! Igår åkte en av mina favoriter ut ur Idol. Inte helt rättvist om ni frågar mig. Jädrar, vilken pipa den tjejen har! Lite otur med låtvalen dock tyvärr, och det var väl det hon föll på. Men hon hade förtjänat en finalplats.

Men ärligt talat, senaste tre veckorna har folk röstat jättekonstigt i den där tävlingen. För två veckor sen, ett bra exempel på det. När Miriam röstades ut. Jag tror inte jag var den enda som blev otroligt chockad över det. Hon VAR ju Idol 2013. Hade hade ju allt! Scennärvaro, utstrålning, movesen, rösten och ja, hela artisteriet. Men den tjejen kommer gå långt oavsett, det är jag övertygad om.

Och så förra veckan, när svenska folket helt plötsligt, från ingenstans typ, valde att rösta ut Gabriel. Nästa gapande mun!

Tack och lov har jag två av mina andra favoriter kvar, och jag hoppas dom får vara kvar till slutet. Tror dock inte det, men det är en annan historia.

Dock så finns det annan en sak jag stör mig så enormt på! Alexander Bards attityd. Ingen nyhet i och för sig, men ärligt talat? Den mannen har ju för tusan PMS varenda fredag, men igår var det värre än nånsin! Och sen att han favorisear Erik nåt så förbannat! Herregud, alla andra får massa skit, men Erik har nog aldrig fått ett enda ont ord av Bard under hela tävlingen. Inte vad jag kan påminna mig nu iallafall.

Erik ja... Jag förstår inte vad folk ser hos honom! Jag gillar honom inte alls! Rejält less på honom, inte min stil alls. Tyckte hans ena framträdande igår var extremt platt och tråkigt. Bard brukar ju alltid snacka så mycket om att man ska förnya låtarna och göra dom till "sina egna". Det gjorde Erik verkligen INTE med den första låten! Men det verkade inte Bard bry sig ett piss om igår. Men så var det ju också Erik det handlade om.

Andra framträdandet av Erik hörde jag tyvärr inte, för jag hade zappat över till en annan kanal just då, så jag kan inte uttala mig om det. Mer än det jag hörde i snabbrepriserna, och jag vet inte vad jag tycker.

Men för mig luktar det favorisering, och jag tycker det är förbannat fel! Många andra som tjatar om Erik JA, men jag förstår fortfarande inte varför. Han har inte utvecklats ett dugg under den här hösten, och jag trodde att det var delvis det det handlade om i den här tävlingen. Även det är ju Bard så himla noga med, nämner det titt som tätt! Så det går liksom inte ihop för mig?

Sandra är en annan favorit. Henne har jag gillat sen första gången jag hörde henne, på den första audition. Och den tjejen verkar ju ha nio liv i den där tävlingen, haha. :P Hon är helt klart den som hängt löst flest gånger, men alltid klarat sig vidare. Till min glädje förstås! :D

Igår pratade dom om att hennes ena framträdande passade bättre in i Melodifestivalen än på Idol-scenen. So what?! Är inte det bra då?! Melodifestivalen är ju en jättebra plattform numera. Eller?! Många forna idol-deltagare har ju slagit igenom i Melodifestivalen, några av dom har även vunnit hela tävlingen. Dom två senaste Mello-vinnarna t.ex. Bara för att dra några exempel: En viss Danny Saucedo, Erik Segerstedt, Anna Bergendahl, Robin Stjernberg, men inte minst: En viss Loreen. Även ett par Idol-vinnare har dykt upp i Mellon. Med blandade resultat.

Men ja, om det nu lät som schlager för Sandra igår. Som sagt: So what?! För en schlagernörd som mig, och dessutom Sandra-fan, får hon mer än gärna dyka upp i Mellon. Det ser iallafall inte jag som nåt negativt!

Elin har jag inte varit överdrivet förtjust i heller. Tidigare. Men hon växte för mig igår! Grym tjej det med! Det är visst nåt speciellt med dom där norrländska bruttorna. :P (Matilda och Elin)

Känner att det finns mer jag skulle vilja skriva, men jag tror trots allt att jag avrundar här.

Jag vet iallafall vilka jag önskar till final, och jag vet vilka jag tror. Ingen av dom är samma personer dock!

Men en sak kan jag säga redan nu: Blir det en Erik i finalen i år, så tänker jag nog fasen bojkotta finalen, precis som jag gjorde förra gången det var en Erik i Idol-finalen! Och den gången blev det vinst för en viss Erik. Som jag by the way inte heller gillade.

(Finns en Idol-Erik till, som också varit i final, han vann dock inte, men är numera mer känd från ett visst pojkband på tre bokstäver. Den finalen kollade jag iallafall på! Och den Erik gillade jag! Gör det förresten fortfarande.)

Så nu vet ni det!

TacK för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar