måndag 23 juli 2012

God grillad mat, saxofonkvintett och trevligt umgänge med släkten

Den här helgen har varit jätterolig och minst sagt trevlig! Har tillbringat hela helgen i vackra underbara Dalarna, Hedemora närmare bestämt, tillsammans med släkten på pappas sida.

Vi åkte dit på lördag förmiddag. Det blev ett stopp på pizzeria i Fagersta för lunch. Och håll i hatten mina vänner, jag åt INTE en hawaii! :P Nej, det blev nåt helt annat denna gång. En taco-pizza med skinka istället för köttfärs. Den var supergod! :P Men jag saknade det söta, jag ska erkänna det! Haha, jag har blivit "skadad" av att äta hawaii. :P

Lördagkvällens släktträff blev jättemysig. Alla fastrar, farbröder och nästan alla kusiner dök upp. Och såklart lilla kusinbarnet. :P Det var en kusin som inte kunde komma.

Men trevligt hade vi! Det började med lite fika, och sen blev det grillat. Alla hade med sig egen mat, så det låg allt möjligt på grillarna. :P Vi fick även avnjuta vacker saxofonmusik, framförd av pappa, mina systrar och fastrarna. LOVED IT! :D Vi satt utomhus, vid långbord under tak, och snackade om allt möjligt. Vi satt ute lääänge, trots att det var rätt ordentligt kyligt!

Men till slut gick vi iallafall in, och så fortsatte vi snacka därinne. Ända fram till halv 1 var vi igång, vi som var uppe längst. :P

Det var kul att träffas allihopa sådär, händer inte så ofta. Och det var framförallt väldigt roligt att träffa alla igen! Framförallt kusinerna, några av dem har jag inte träffat på flera år.

Efter en lång natt, jag, systrarna och Erik sov hos farbror, åt vi en sen frukost, och blev senare hämtade av mamma och pappa. Då åkte vi tillbaka till "festplatsen" för att bl.a. hämta Emma och Eriks bil. men där blev vi bjudna på fika, och blev kvar nån timme och snackade lite till, innan vi tackade för oss och åkte hemåt. Dock med ett antal stopp på vägen.

Vi tog en tur till kyrkogården i Säter först, och sen till Hedemora ioch kyrkorgården där. Efter det blev det raka vägen till Lindesberg, där vi åt lunch vid stationen och sen var vui bjudna på fika hos Eriks mormor, innan vi åkte vidare. Sista stoppet blev Örebro, för att vinka av Lina som skulle med tåget. Hon är nu på Orust.

TACK släkten för en supertrevlig släktträff, det måste vi göra om nån gång snart igen! :D

Idag är det packning som gäller, för imorgon bär det av till Uddevalla för min del, för att träffa bästaste M och hennes fina barn i 6 dagar! Ska bli superkul! :D

Sen återstår två (bara!) veckor hemma i Karlskoga innan vi avslutar sommarlovet med ännu en vecka på Öland. Och efter det börjar ett nytt kapitel i mitt liv. Iiiiih! Nervöööööst!

Puss och kram på er

1 kommentar:

  1. Tack själv Hanna! Det var kul att ses och hoppas att det blir snart igen!

    SvaraRadera