tisdag 31 juli 2012

Härligt sommarväder, Uddevallakalaset, allsång, godis, film, Xbox och kattmys!

Kom hem i söndags kväll, men orkade inte blogga igår, av olika orsaker. Blir nog ganska kortfattat idag också.

Jag hade iallafall 6 underbara fantastiska dagar i vackra underbara Uddevalla. Jag hade det nästan FÖR bra! Önskar de 6 dagarna var 60! Det gick alldeles för fort! Vill tillbaaaaka NU ju! :(

Men man kan ju iallafall säga att jag hade tur med vädret, minst sagt! :P 3 av dagarna blev kanonfina och jättevarma!

I tisdags när jag kom, hände inte så mycket! Vi "softade" mest runt. Eller nej förresten, vi var ju faktiskt ute en sväng när vi hade kommit hem. Vi gick och ringde på hos min FB-vän K så jag fick träffa henne lite också, och hennes vackra fina gravidmage. Vi satt ute i nästan 2 timmar och pratade, och hade supertrevligt!

På onsdagen var det rejält varmt, men vi var envisa. Vi var först och handlade på Ica, och sen GICK vi hela vägen till en jättefin sjö, en promenad på ca 1 timme. Där badade M och lilla E, vi andra skippade det. :P Och så fikade vi lite där vid den vackra badplatsen.

Sen gick vi hela vägen tillbaka till stan också, där vi åt på Pingvin. E somnade i vagnen och sov under hela tiden vi åt, vaknade typ när vi var klara.

Innan vi tog bussen hem blev det en tur in på Willys för att handla inför kvällens filmmys.

Torsdag var första dagen på Uddevallakalaset. Det började först på eftermiddagen, så på förmiddagen tog vi det mest lugnt hemma. Sen åt vi lite innan vi stack ner på stan. Det blev först barnteater, men det var häftigt även för oss att se, men akrobatik och trolleri och grejer. Häftigt! Det var dock pissvarmt där på torget, så inte skitskönt att stå mitt i solen! Men vi lyckades hitta en skön skuggplats bakom alla sittplatser, så vi hade det gasnka skönt ändå. :P

Sen gick vi bort till det lilla barntivolit, som verkligen var just barntivoli, för det fanns i princip ingenting för barn över 10 år. Det var små karuseller, hoppborgar och ett lektält. E fick åka karusell, och sen hoppade hon hoppborg tills hon ramlade, då gick vi bort till lektältet så hon fick leka lite istället. Och där hade de också ansiktsmålning, så hon fick "minkad", som hon själv säger. :P Och självlklart, för en tjej som älskar rosa och Hello Kitty, så fick hon bli en rosa katt. :P

Sen fick så småningom börja röra oss mot Stora Torget igen, där det vankades allsång med Anders Lundin. Mycket trevligt! Men något segdraget dock, det var massa gästartister som skulle sjunga och så också, och ibland var det väldigt lång väntan mellan allsångerna. Men Anders Lundin rev av sin egen låt "Nöjd", och jag fick värsta flashbacksen till Rising Stars för 6 år sen. :P

Efter allsången smög vi bort till bredvid scenen, där Anders stod och "tog emot" fans. Inte överdrivet många som hittade dit dock, men vi gjorde det, och barnen fick ställa upp sig bredvid honom. ;)

Sen gick vi till Hemmakväll och köpte godis och dricka, eftersom Willys hade stängt, och så blev det bussen hem, till ännu en filmkväll. :P

Även på fredagen, som var den tredje soliga och VARMA dagen, blev det Uddevallakalaset. Men innan vi stack iväg dit blev det lite Xbox Kinect hemma. Jag fick prova några olika spel, och som avslutning förlorade jag stort mot K (som var GRYM) i dansspelet, men vann mot M. Till att börja med "Djurovision Song Contest" som var en barnföreställning, men väldigt bra, sen ännu en stund i barntivolit och lektältet (allt i samma ordning som dagen innan, dock ingen ansiktsmålning). Mat på Donken. Sen kollade vi på coola bilar på torget, köpte lite glass där, handlade på Willys och åkte hem.

På lördagen vaknade vi upp till en gråtrist och regnig dag. Medan barnen var iväg och handlade frukost, spelade jag och M lite Xbox, Scene it?. Jag var grym denna gånbg och VANN! :P Sen var även ungdomarna med på en omgång också, innan vi åt frukost och stack iväg till Torp Köpcentrum. Vi åt mat inne på Torp, och handlade på Coop innan vi åkte hem. Sista kvällen i Uddevalla. :(

Det blev som vanligt film och godis, men sen efter filmen, spelade vi ytterligare några omgångar Scene it?. Och som ni säkert redan läst på FB, denna gång vann jag en gång, kom tvåa en gång och sist en gång. :P

Vi var uppe läääääänge denna natt, satt uppe och pratade en bra stund efter att vi spelat klart. Kom inte i säng förrän närtmare klockan 3.(!)

Detta gjorde att vi sov rätt länge på söndagen, så vi hann inte direkt göra nåt då. Så vi spelade ytterligare ett par omgångar Scene it? och gosade lite med katterna innan vi (framförallt jag) åt lite pannkaka och sen blev jag skjutsad til ltåget. :(

Usch, var jobbigt att ta avsked denna gång. Blir jobbigare och jobbigare för varje gång. Var bara M och E som var med till stationen. Fick en go kram av E, och såklart av M, innan jag klev på tåget. Ingen rolig känsla alls. :(

Saknade de direkt i samma stund som tåget började rulla iväg från stationen! :(

Och förutom allt detta har jag såklart även gosat en hel del med deras goa härliga katter Mimmi, Ronja och Molly. Finaste katternsa! ♥

TACK fina ni, M, K, A och E för de här dagarna! ♥ Och katterna förstås. :P Saknar er så sjukt jävla mycket. :( Nu MÅSTE vi träffas SNART igen, får inte dröja ända till nästa sommar. Tack också fina K med vackraste gravidmagen! :) Återigen TACK, det måste vi göra om SNART! ♥♥♥

Bjuder er på ett par bilder redan här och nu, men det kommer fler på Facebook sen, typ imorgon. ;) Tog bara kort med mobilen denna gång, därav kvaliteten.

Ronja och Molly! <3

Allsång på torget med Anders Lundin. :)

Mimmi. <3

Lilla E, 3½ år med Molly! <3

1 kommentar: