måndag 22 april 2013

Föredrag om fotografer, rundtur i Hudiksvall och filmkväll med glass

Varför hamnar inläggen i utkast? :( Det här skrev jag förra söndagen.

Veckan som gått har varit ganska stressig, kan man väl lugnt säga! Jag har ägnat större delen av veckan åt att gå igenom alla bilder jag tog under lovet, och redigerat dom. Vi har inte varit så många, eftersom en del är borta och fotar till projektet nu.

Måndag var det klasstimme som vanligt, och sen fick vi jobba med projektet.

I tisdags hade vi dom första fotograf-föredragen. Alla i klassen har blivit tilldelad en varsin fotograf, som vi skulle leta lite fakta om, och hitt lite bilder som dom hade tagit. Jag fick berätta om Mattias Klum. Den här dagen var vi 5 stycken som hade våra föredrag.

Detta höll vi på med ungefär fram till lunch, sen blev det jobba med projektet efter lunch.

Onsdag morgon hade vi en liten omröstning om vilken bild som ska vara på affischen till våran utställning. Men eftersom vi inte var så många, så blev det heller inte så många bilder att välja mellan. Men vi lyckades till slut rösta fram en av bilderna.

På torsdag morgon fortsatte föredragen. Det var meningen att det var 5 stycken till som skulle hålla sin föredrag, men bara en av dom var här, så det blev bara ett föredrag. Men då hann vi prata om lite andras saker också. :P

I fredags var vi bara 4 stycken. Vi åkte in till Hudiksvall. Först åkte vi runt på lite olika skolor för att sätta upp affischer för våran utställning och sen till museet för att kolla in lokalen där vi ska ha våran utställning. Vi var där precis när dom öppnade.

Vi fick kolla lite, och se hur stor den var. Dock var det en annan utställning där nu, och lokalen var liksom avdelad. Men det såg bra ut! :D

Sen gick vi runt och tittade lite i resten av museet. Intressanta utställningar var det!

När vi var klara där fick vi åka runt lite med bilen, för att kolla in lite ställen i Hudiksvall som vi tydligen ska åka och fota på senare.

Vi tjejer, jag, Angelica och Lina, blev avsläppta vid Hemköp för lite proviantering. Och sen tog vi bussen tillbaka till Forsa. :P Vi kom tillbaka lagom till lunchen. :P

Och så igår, lördag, hände väl inte så värst mycket för mig under dagen. Fram till klockan 7. Då var det dags för filmkväll. Initiativet delvis från mig, men även Angelica och Lina var delaktiga. :P Det var dock jag som stod för glassen med tillbehör.

Vi blev några stycken, det var jag, Lina, Angelica, Axel, Linda och Emma. Jag bjöd på glass, maränger och chokladsås, Lina bidrog med popcorn och Emma hade med sig ostbågar. Vi kollade på två filmer, båda två handlade om fotografer. Det blev en riktigt mysig och trevlig kväll, med massa snack och härliga skratt, när filmerna var slut. :P Jag kom i säng halv 2.

Och idag har jag inte gjort ett skvatt. Ryggen värker så jag knappt har orkat röra mig. Det är bara när jag skulle upp i köket, och så kom en klasskompis förbi och hämtade en nyckel av mig.

Puss och kram alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar