onsdag 3 april 2013

Gästföreläsare, idrottsdag och påskgodis!

Vad fasen, det här inlägget hade av nån anledning hamnat i utkast...? Blev väldigt fundersam när jag inte såg det i bloggen och undrade var fasen det tagit vägen.

Jaja, publicerar det nu då.

Sista veckan innan påsklovet, en kortvecka, som gick fort. Och vi var rätt få i klassen under hela veckan också. Men blir ju så nu under slutprojektstider. ;)

Veckan började med en gemensam samling för hela skolan i hörsalen. Ett enligt mig intressant föredrag, där man fick tänka till lite, och lite mer om mina personliga funderingar under och efter det är på gång. Är på G med ett sånt inlägg.

Sen efter lunch hade vi en liten genomgång av det praktiska provet vi gjort veckan innan. Sammanfattningsvis kan man säga att jag hade gjort en uppgift helt rätt, hehe. :P

Tisdag hade vi besök av fotografen Anna Clarén, men hon kom först vid 11-tiden, så innan hon kom blev det eget arbete.

Besöket började med bildbedömning. En riktigt bra, givande och inspirerande bildbedömning. Jag fick världens inspiration till en hel bildserie. Måste bara vänta på regnigt väder, haha. :P

Efter en snabb lunch på en halvtimme var det dags för hennes föreläsning i hörsalen. Rolig och intressant föreläsning, och även där blev man inspirerad! Med andra ord helt klart en väldigt inspirerande och intressant dag!

Efter middagen tillbringade jag ett gäng timmar i studion. Hade bokat studion för lite egna övningar i två timmar, och så hade en från projektåret bokat direkt efter mig. Han skulle fota Emma i min klass. Så jag blev kvar i studion tills han var klar! Sen gick jag ner i datasalen. Och där blev jag också kvar en bra stund! Klart längre än vad jag hade tänkt mig. Men hade det jättetrevligt och roligt ihop med Axel, Angelica och Lina. Lätt den bästa och roligaste kvällen på sjukt länge! Lämnade datasalen vid kvart i tolv.

Onsdag var det Lilla OS i Bollnäs, på folkhögskolan där. No more comments!

Torsdag blev en ganska soft dag. Vi var typ 5 stycken bara. Satt och jobbade mest på egen hand. Och strax innan lunchen fick vi besök av en påsktupp (?) och en påskkärring nere i datasalen, som sjöng lite för oss, och bjöd på godis. :P Nice! :D

Ja, det blev en riktigt mysig dag! :)

Sen blev det packning och städning, och så fick jag skjuts av Cathis till Ica för att handla lite. Och så blev det en rätt lugn kväll innan jag lämnade Forsa vid 9-tiden på långfredagens morgon.

Och nu är jag i Karlskoga och njuter av sol och vackert väder, och känner mig stolt över att jag faktiskt tagit mig ut varje dag sen jag kom hit!

Puss och kram och allt det där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar