lördag 17 december 2011

Julfrågor del 3

Dags för del 3 då. :P

1. Jag köper alltid mer julklappar än jag borde

Hmmm nej, det tycker jag nog inte... Inte numera iallafall, när vi bara köper en var till varann. :P

2. En riktig julgran med äkta barr är ett måste hemma

Japp, självklart! Eller ja, jag har ju ingen egen, men päronen då. ;)

3. Jag tycker om att göra önskelistor för mig själv

Va, vadå för mig själv?! Jag skriver de ju för att folk ska veta vad de ska köpa till mig. De brukar vilja att jag skriver önskelista. Eller iallafall mamma...!

4. Julmaten är väldigt viktig

JAAA!!! Det är väl klart!

5. Skinka, lutfisk, Janssons frestelse, sill måste finnas med

Ja, det är väl klart. Även om jag personligen inte direkt äter nåt av det. :P

6. Ingen riktig jul utan snö på julafton

Egentligen inte... Men är ju mer och mer sällan det är det numera... Men vi har haft tur den senaste tiden nu, både förra och förrförra julen blev ju en "riktig jul" med MASSA snö! I år verkar det ju dock inte bli så... :( Hmmm... SUCK!!!

7. Julen är oftast fridfull hos mig/oss

Ja, verkligen!!!

8. Släktbesök ingår alltid i julen

Njaaa, sådär... Mormor och morfar har alltid kommit ner över jul förut. Dock inte i år. Dessutom gick min mormor bort för ett år sen imorgon. :( R.I.P mormor! Jag saknar dig! <3

9. Jag rimmar ännu på flera julklappar

Nej, men händer ibland att jag gör det, på nån enstaka. Morfar har dock alltid gjort det... Men i år och framöver får vi klara oss utan hans rim. :(

10. Jultomte är viktig

Ja, när vi var små. Vill gärna att det ska vara det när jag får barn också, men vi får se...!

11. Jag har alltid fullt upp på julafton med bestyr

Nej... Mamma som sköter det mesta. Förut även mormor.

12. Julkort ska skickas på Posten

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! ABSOLUT!!!

13. Jag ser de flesta av de traditionella julprogrammen på julafton

Ja, det blir väl så numera iallafall. Sen vi gjorde Karl Bertil Jonsson till tradition. Kalle Anka och Karl Bertil Jonsson, och så brukar Kan du vissla Johanna nästan alltid stå på, när vi plockar fram fikat...

14. Julen är mer jobbig än rolig

Neeeeeej!!! Verkligen inte!!!

15. Fåglarna får alltid något att äta på "i julklapp"

Ja, hos mamma och pappa, där blir de riktigt bortskämda, haha. :P

16. Dopp i grytan är viktigt

Nej, verkligen inte!!! Det har vi aldrig haft...

17. Julkalendern i TV försöker jag följa

Nej, inte varje år nu längre, men i år gör jag det dock. ;) Den är ju jättebra! :P Och även förra året, den gillade jag också! :P

18. Åker alltid skidor på jul eller annat om snön kommer

Inte vid jul, men runt nyår brukar det bli lite...

19. Vi åker bort till värmen och "firar jul" utomlands

Nej, gud nej!!! Verkligen inte!!! Julen ska firas i Sverige!!! Skulle aldrig få för mig att åka utomlands över julen faktiskt.

20. Vi brukar vara flera familjer/människor som slår oss ihop och firar

Nopp, bara våran familj numera. Fram till och med 2009 även mormor och morfar.

Det ver det! ;)

Kraaaam på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar