lördag 31 december 2011

The Stig-Helmer Story

Igår eftermiddag var jag på bio med mamma, pappa och Lina och såg "The Stig-Helmer Story".
Och som vanligt när jag varit på bio (utom Harry Potter i somras, blev inte av då), så kör jag en liten recension av filmen här i bloggen. :)

"The Stig-Helmer Story" är den sjätte filmen i ordningen, om Stig-Helmer och Ole. I den här filmen får man tillbakablickar på Stig-Helmers barndom, och ungdomsår, när han berättar om det för Ole. Och ja, det är ganska dramatiskt kan man väl säga.

Och vad tyckte jag? Ja, jag tyckte den var jättebra, och jätterolig! :P Den skiljer sig ju en del från de andra Stig-Helmerfilmerna, men ja, jag gillar den! Och man fick sig en hel del goda skratt också, många roliga skämt.

Sen tycker jag det var lite extra kul att de fått med en del av tidigare filmers karaktärer. Det gjorde allt lite extra bra, extra plus för det!

Och bra skådespelare också, ja, jag gillar den! :)

Dock, en viktig detalj. Man bör nog ha sett de tidigare filmerna, om man ska se denna. Det fanns en del "poänger" i den som jag tror kan vara svåra att förstå annars.

Och så ett betyg också då. Och ja, jag ger den här filmen betyget:

:D :D :D :D :) (4½) Nästan hägsta betyg alltså, hehe. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar