söndag 18 december 2011

Julfrågor del 4

OK, fjärde och sista delen i min lilla julfrågeutmaning nu då. :P

Har du köpt en chokladkalender?
Nej!

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?
Skulle jag aldrig göra i vilket fall!

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?
Ja, faktiskt! För en gångs skull. Har varit klar i 2½ månad redan. Köpte alla julklappar på Ölands Skördefest i oktober. :P OK, alla utom till Erik, honom har jag inte köpt till än.

Till vem är det svårast att köpa till?
Vet inte... Tycker det varierar från år till år jag...

Dricker du alkoholfri glögg?
Japp! ;)

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?
Jag stressar ALDRIG! Har snarare aldrig hänt att jag HAR stressat inför julen...

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?
Hmmm, riktigt bra är den, I like a lot! Så OK, 4 av 5. Tror jag... :P Men riktigt bra är den!

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Mysteriet på Greveholm. LÄTT!!! Men även Sunes Jul, Tomtemaskinen, Pelle Svanslös och Håll huvet kallt ligger bra till...!

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?
Ja, finns ett par stycken faktiskt...

Vem är det som julpyntar hemma hos er?
Bor ju själv, så det är väl jag, haha. :P

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
Har ju som sagt ingen egen gran, men hemma hos mamma och pappa, är det nog egentligen alla tillsammans. Gemensamt beslut.

Plastgran eller äkta
Äkta såklart! Varit iväg och köpt en idag, ihop med mamma och pappa! ;)

Älskar du att få julklappar eller att ge bort?
Både och. ;)

Vill du fira julafton utomlands eller i Sverige?
Hemma i Sverige såklart! Skulle helt ärligt ALDRIG få för mig att fira det utomlands!!!

Känner du någon julstämning nu?
Nej, inte mycket alls. :( Är ju iallafall minusgrader ute nu, men snömängden är ju inget man hoppar högt av direkt.

När kom din julstämning?
Se ovanstående fråga.

När skall man sätta upp adventsljusstakar?
Runt första advent.

När julpyntar man?
Strax innan julafton.

Skickar du julkort?
Jaaaaaaaaaaaa!!! ÄLSKAR'T!!!

Vilken senap till skinkan?
Äter inte senap. :/

Viktigaste på julbordet?
Julskinka, köttbullar, prinskorv, potatismos, vörtlimpa.

Julmusik jag inte kan vara utan?
Tommy Körberg. Sanna, Sonja, Shirley. Sarah Dawn Finer. Vilka låtar skulle dock ta alldeles för mycket plats att skriva om här.

Världens bästa jullåt?
Julen är här! TVEKLÖST!!!

Julknäcke eller vörtbröd?
Mäh, måste jag välja?!

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
Vet inte... Japp, gör allting själv.

Vilka traditioner har ni?
Men ojojoj, allt är samma varje år, haha. Orkar ni verkligen höra allt?! :P

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Slår gärna in dem själv ju. ;) Det är ju en del av hela grejen, och jag älskar att sitta och slå in julklappar, haha. :P

Vilket gillar du bäst? Markera med fetstil.

Pepparkakor - Lussekatter
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad
- Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbenspjäll - Janssons frestelse
Paradis - Aladdin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Hemma - borta?

Ja, det var det för nu. ;) Tack för nu! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar