söndag 27 november 2011

Årets julvärd 2011

Lite sen ut med detta inlägget kanske, men den här helgen har gått i ett, så jag har knappt suttit nåt alls vid datorn på hela helgen.

Men iallafall: Det har väl knappast undgått nån att årets julvärd i SVT blev den folkkära folkmusikern Kalle Moraeus. Denna mysiga härliga dalmas som man alltid blir glad av! :D

Jag tycker iallafall det var jättekul att han blev årets julvärd, och lite extra speciellt då förstås, i och med att ju faktiskt är halvt dalkulla. ;) Klart att hjärtat klappar lite extra för detta fantastiskt vackra landskap i mellersta Sverige! :P

DOCK, och det måste jag få tillägga, så tycker jag det borde ha varit en kvinnlig julvärd i år, så hade det blivit varannan, sen Arne Weise slutade, men men. De det spekulerades i innan det blev klart, enligt vad jag hörde iallafall, var Marie Serneholt eller Ebba von Sydow. Nån Kalle Moraeus hade jag inte ens hört nämnas. Trodde de skämtade först när de avslöjade det, haha. :P

Läs mer.

Men men, som sagt, kan säkert blir hur bra som helst ändå. ;) Ska bli jättespännande att se hur han sköter den högtidliga rollen. Och axlar manteln efter förra årets André Pops. ;)

Minns ni alla julvärdar som varit sen Arne Weise slutade efter 2002 förresten?! ;) Om inte, så hittar ni alla de här.

Bilden kommer från svt.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar