måndag 28 november 2011

No more schlagersnack!

Ni som följt mitt bloggande i alla år, ni vet ju vid det här laget, att jag brukar skriva ganska flitigt om schlagern och allt runtomkring den. Det brukar börja nu under hösten, runt september-oktober, när städerna och artisterna offentliggörs. Men som ni säkert också varit uppmärksamma på, så har det inte blivit några såna inlägg i år.

Jag har helt enkelt bestämt mig för att skippa det i år. Det är inte det att jag har missat de här nyheterna, för det har jag VERKLIGEN INTE! Men jag har bara inte känt för att skriva om det.

Sen brukar jag ju skriva tippningar och sånt där inför varje deltävling när tävlingen väl är igång också. Men även det kommer nog att utebli i år, som det ser ut just nu. Skälet är att jag helt enkelt inte orkar.

Kanske kommer ni sakna det, kanske inte, vad vet jag. Hursomhelst, så blir det iallafall inget med det i år.

Schlagernörd är jag ju dock lika mycket för det! ;)

Och vill ni läsa mer om mellon så finns ju alltid hemsidan. :P

Här är iallafall samtliga bidrag i de två första deltävlingarna (Källa: svt.se):

Följande artister och bidrag, i alfabetisk ordning, tävlar i de sista två deltävlingarna. Startordningen presenteras vid senare tillfälle.

Deltävling 3 i Leksand den 18 februari
Förlåt mig
Artist: Mattias Andréasson
Upphovsman: Mattias Andréasson

I mina drömmar
Artist: Maria BenHajji
Upphovsmän: Nanna Svensdóttir, Thomas Cars

Just A Little Bit
Artist: Love Generation
Upphovsmän: RedOne, John Mamann, Jean-Claude Sindres, Teddy Sky, Yohanne Simon, Bilal "The Chef" Hajji

Lovelight
Artist: Andreas Johnson
Upphovsmän: Andreas Johnson, Peter Kvint

Mirakel
Artist: Björn Ranelid feat. Sara Li
Upphovsmän: Fredrik Andersson, Björn Ranelid

Sanningen
Artist: Carolina Wallin Pérez
Upphovsmän: Michael Clauss, Martin Bjelke, Carolina Wallin Pérez, F Dread

Why Am I Crying
Artist: Molly Sandén
Upphovsmän: Molly Sandén, Aleena Gibson, Windy Wagner

Youngblood
Artist: Youngblood
Upphovsmän: Fredrik Kempe, David Kreuger

Deltävling 4 i Malmö den 25 februari
Allting blir bra igen
Artist: OPA
Upphovsman: Michael Sideridis

Don't Let Me Down
Artist: Lotta Engberg och Christer Sjögren
Upphovsmän: Lasse Holm, Lars "Dille" Diedricson

Goosebumps
Artist: Hanna Lindblad
Upphovsmän: Hanna Lindblad, Linda Sundblad, Tony Nilsson

Kyss mig
Artist: Axel Algmark
Upphovsmän: Axel Algmark, Mattias Frändå, Jonathan Magnussen

Land of Broken Dreams
Artist: Dynazty
Upphovsmän: Thomas G:son, Thomas "Plec" Johansson

The Girl
Artist: Charlotte Perrelli
Upphovsmän: Fredrik Kempe, Alexander Jonsson

Amazing
Artist: Danny Saucedo
Upphovsmän: Danny Saucedo, Peter Boström, Figge Boström

Why Start A Fire
Artist: Lisa Miskovsky
Upphovsmän: Lisa Miskovsky, Aleksander With, Bernt Rune Stray, Berent Philip Moe




Bilden kommer från svt.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar