måndag 20 maj 2013

Museet, modevisning, vävdagar, Eurovision och försommarväder

Måndag igen då, TVÅ (!) veckor kvar bara. :( Orkade inte skriva imorse, på sovmorgonen. Näst sista sovmorgonen. :( Så jag skriver nu istället, innan middagen.

En vecka med mycket eget arbete blev det förra veckan.

Måndag var vi lediga, och jag gjorde inte mycket alls. Städade lite typ...

I tisdags hände det inte så mycket innan lunch. Har jag för mig. Haha, mitt minne just nu, skandal! Men vi fick köra en snabb-lunch i alla fall, för klockan 13 skulle vi vara på museet. Afasi-klassen kom dit för att titta, och vi skulle berätta lite om våra bilder. Nervöst, men det gick bra! Kommer fler tillfällen, dock. Iiiiih!!!

På kvällen blev det Eurovision-mys med Lina. Vi kunde sitta i deras kök, förvånande nog.

Onsdag på friskvården blev det en promenad till den skogen vi varit vid en gång i höstas också. Men myyysigt där ju! Jag satt kvar en bra stund, och sen tog jag sällskap med Linda tillbaka.

Efter lunchen var det modevisning i hörsalen. Textilarna hade genrep av sin modevisning som dom har i samband med sitt slutprojekt. Jag missade den dock då jag blev tvungen att åka in till Hudik på annat ärende.

I torsdags började vi tio minuter tidigare än vi brukar, för det skulle vara invigning av "Vävdagarna" som hålls här på skolan. Vi fick se textilarnas snygga arbeten som dom gjort under året. Sjukt duktiga! Och jag tror Lina, min syster alltså i det här fallet, hade gillat det!

Efter middagen gick jag till Ica och handlade, för att ha nåt till kvällen. Hade inget i tisdags, och det kändes inte bra. :P Så det blev en påse chips. :P

Den här kvällen fick vi sitta vid den TV:n som står i huset längst bort i den byggnad jag bor i. Haha, udda det kändes att inte sitta vid nån av våra TV:ar. :P

I fredags hände inte mycket alls, och efter lunchen satt jag och Linda ute i solen i 1½ timme och snackade, om allt mellan himmel och jord! Mysmys. :)

Sen blev det en tur till Ica, den sedvanliga, för att handla inför helgen.

Har även haft samtal med min ena lärare, om året, men även haft genomgång av det praktiska testet vi gjorde för några veckor sen.

Helgen har varit boooooooooooring. Inte hänt ett skit! Ja, förutom Eurovision-finalen då. Och den fick vi kolla på vid en tredje TV. Haha. :P Samma internat som Lina bor på, men det andra köket. :P

Även i lördags fick jag gå till Ica, haha. :P Åt upp chipsen i fredags kväll, så nu var jag ju tvungen att köpa nåt nytt. Den här gången blev det cheez hearts. But I loooove them! :P Åt såklart inte upp alla i lördags, resten åt jag upp igår kväll när jag kollade på Mästarnas Mästare på Play.

Och ja, vad jag tyckte om finalen, det vet ni ju redan...

Igår hände inte mycket alls. Jag tog en promenad på kvällen, vid 8-tiden. Var ute en timme ungefär. Gick bort till skogen. samma skog som vi gick till i onsdags på friksvården, men svängde in på en annan stig den här gången. Finns en brygga där, och där satte jag mig. Fick inte se nån solnedgång, för det var en udde i vägen, men jag fick i alla fall se solen gå ner bakom granarna, och när solens strålar slutat värma, och det började bli kallt, började jag gå tillbaka. Fick se solen mellan träden medan jag gick i skogen.

Ja, vädret har ju varit looooooooovely typ hela veckan! :)

Inget mer av värde hände, så jag avrundar här!

Nu blir det strax middag! Köttbullar idag! :P

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar