lördag 25 maj 2013

Vemodigt

Nog fasen känns det lite vemodigt allt. Eller väldigt vemodigt snarare! Idag tog mamma med sig en hel del av mitt "bo" här i Forsa, tillbaka till Karlskoga. :( Känns konstigt ju! Halva rummet är redan utrensat, och även om det är lite skönt att man fått en del städat redan, och vissa saker redan är borta, så är det ju ingen kul känsla ändå. Då vet man ju att det verkligen är på riktigt! Att det snart är slut. Jag vill inte!

Sista lördagen här i Forsa spenderades tillsammans med mamma, Emma och Theia. Vi började i Hudik, med lite loppis i hamnen, lunch på Old Texas och så ett besök på museet såklart. :P Huvudsyftet med deras besök. Mellanlandade också i Forsa för lite utstädning av mitt rum då. Och sen blev det en utflykt till Järvsö, för att besöka en hälsingegård, där vi började med att fika och var sen med på invigningen innan vi avslutade med en middag innan vi styrde kosan tillbaka till Forsa igen, bara för att säga hejdå. Direkt när dom hade åkt tog jag en snabb promenad ner till sjön och fotade kvällsljuset. Så damn vackert! Lite magiskt på nåt sätt. Och så vackra Hälsingland som en liten bonus! Åh, vad jag kommer sakna dig, Forsa! :( Mitt andra hem.

Efter min lilla fotopromenad gick jag in på mitt rum för att kolla på en film, och nu plötsligt blev allt skitjobbigt. Tanken slog mig liksom plötsligt, och det blev fruktansvärt vemodigt! Om en vecka har jag flyttat ut härifrån. Om en vecka är jag hemma i Charleswood igen, hemma i Värmland. Usch fy vad sorgligt det känns!

Tror nog faktiskt jag ska sova nu. Är så förbannat trött, men inte så konstigt det då kanske, när man sovit sammanlagt ca 8 timmar på 2 nätter! Och dessutom är det ju så förbannat varmt! Känner mig ju lite nere dessutom, så den här kvällen lär inte bli roligare ändå.

Sista lördagen här i Forsa ja. :( Sista helgen. Och inga planer alls. Ska fota Angelica en stund imorrn visserligen, till våran sista fotouppgift, men annars ingenting. Lär ägna större delen av morgondagen åt att städa ändå så. Roligare än så blir det inte. Kan ju lika gärna fortsätta nu när jag ändå börjat liksom. Och allt ska ju vara städat och fint på fredag morgon. RÄTT mycket är det att göra för min del! Jag kan t.o.m. tänka mig att leva med att ha alla kläder liggande i resväskor den sista veckan, kan väl lika gärna plocka ur dom när jag ska välja, som ur lådorna i garderoben, som ju ändå nästan är tomma nu.

Nä fan, det här var inget bra. Att börja fördjupa mig i det här, och bli helt sorgsen, sentimental och ledsen. Nej, nu lämnar vi det för idag.

Puss på er, och som avslutning bjuder jag er på fantastiskt vacker musik, tycker det passar så bra denna gudomligt vackra kväll, och dessutom pratade vi om den i bilen idag. :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar