tisdag 6 mars 2012

1 down, 2 to go!

Nu är det första huset av de som ska rivas på Saxlyckevägen borta. I fredags, och under helgen, var det halvt, och så igår rev de resten av huset. Hade varit iväg och kom hem så jag fick se när de var mitt inne i att riva det. Och så igår kväll var det helt borta.

Så nu är det två hus kvar. Det mittersta (eller ja, inte nu längre då men. :P) har de nu fått bort alla väggar på långsidorna på, och det längst bort (från mig sett alltså) har de knappt ens börjat med än...

Men fan, vad det har låtit, bullrat och haft sig! Inte konstigt att jag är så förbannat trött, när jag vaknar av det där bullrandet varenda morgon! Typ vid 6-tiden! Suck!

Usch, vad tomt det kommer bli när alla är borta sen. :( Ser ju inte direkt fram emot det då...

Och vad fort det går när de väl börjat riva... Har ju varit en lång process, de som bodde i husen började flytta ut typ i somras, men framförallt under hösten, och de sista flyttade ut i mitten av januari. Sen satte de upp staketen och började tömma alla lägenheter och balkonger på diverse övergivet skräp typ i slutet av januari-början av februari. Själva rivningen kom de inte igång med förrän typ mitten av februari tror jag.

Planen är tydligen att de ska vara klara i april. Ja, inte helt omöjligt...

Även om det är sorgligt att det rivs tre stora hyreshus, så är det ändå spännande att följa det där rivningsarbetet från dag till dag. Häftigt ändå att man bor så nära, jag går ju förbi där varje dag, så jag kan ju se utvecklingen varje morgon, eftermiddag och kväll. Eller ja, när jag vill annars också, om jag bara är hemma, och om jag har lusten att gå iväg dit och titta. :P Det är faktiskt kul att titta lite.

Idag är jag inihelvete trött, skulle göra vad som helst för lite sömn just nu!

Nej, fan vad jag svamlar. Borde göra lite nytta istället...

Kram på er finisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar