torsdag 8 mars 2012

8 mars 2012 - Internationella Kvinnodagen

Idag är det, som säkert ingen missat, Internationella Kvinnodagen! Och, som alla år, återkommer frågan: Behövs verkligen denna dag, fortfarande? Mitt svar är: JA! Klart som fan att den gör! Samhället är fortfarande väldigt väldigt ojämställt. ÄVEN i Sverige! Inte minst vad gäller lönerna. Jag tycker verkligen det är sorgligt. Vi lever på 2010-talet, 2012 närmare bestämt, och det är fortfarande inte helt jämställt! Det är fasen pinsamt! Jämställdheten i hela världen är fortfarande långt ifrån bra. Synd att jämställdhetsfrågan inte tas upp oftare... Istället ägnas massa tid åt att älta massa annat.

Nej, jag tycker den här frågan är otroligt viktig! Välgörenhet är verkligen nåt jag brinner för, och i det ingår ju då kvinnors rättigheter. I u-länderna är detta fortfarande ett stort problem, de har fortfarande lång väg kvar! Men jag hoppas att vi inom en inte alltför snar framtid ska kunna uppnå detta, och bli ett jämställt samhälle!

Slänger upp en bild jag gjorde i all enkelhet för nåt år sen, i samband med denna dag. Bara för att visa att jag bryr mig lite extra om alla kvinnor idag. ;)

KRAM på er alla fina, vackra, härliga, underbara kvinnor! Ni är unika och värdefulla varenda en av er!!! ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar