fredag 16 mars 2012

Två hål och massa tandsten

Igår var jag hos tandläkaren. Eller OK, förlåt, tandhygienisten om man nu ska vara noga. :P Det gick bra! :)

Jag var inte hos min vanliga tandläkare denna gång, utan de hade bara kallat alla, så fick man helt enkelt komma till den som hade tid. :P

Träffade dock min tandläkare, då hon var inne och kollade också.

Jag hade, som vanligt, massa tandsten. Men det är inget som förvånar mig, jag hade snarare blivit förvånad om jag INTE haft det, om man säger så! Jag får väldigt lätt tandsten, och nu, när jag inte varit hos tandläkaren på 2½ år, så var det ju givet att jag skulle ha det.

Sen hittade hon dessutom två hål på mig. Ett på en undertand på ena sidan om käken, och ett på en övertand, på andra sidan om käken. :P Visdomständerna längst in. Och på den ena tanden var hålet så stort, så de tyckte det var onödigt att laga det. Lika bra att ta bort tanden istället, tyckte dem. Så så kommer det nog att bli. Om jag inte fegar ut och ändrar mig innan det är dags.

Har tagit bort tänder tidigare hos tandläkaren, men det var ju sjukt många år sen, så det minns man ju inte mycket av. Men bedövning har jag fått även senare, då jag lagat tänder x antal gånger. :P

Men klart man ändå är lite nervös. Nej, som jag skrev häromdagen, de här rutinbesöken tycker jag inte är speciellt jobbiga, men när det är såna här besök, dra ut eller laga tänder, de tycker jag, då tycker även jag att det är jobbigt! Att få bedövning är ju aldrig kul, men man överlever ju det med. :P

Att ta bort tandsten är jag däremot inte så nervös över, det har ju också blivit rutin numera. Det har t.o.m. hänt att det har gjorts i slutet av de här "vanliga" rutinbesöken, så jag har sluppit boka ny tid och fått komma tillbaka senare för det.

Jag fick iallafall en ny tid, om drygt en månad, slutet av april, när jag ska komma tillbaka och laga en tand, dra ut en tand och ta bort tandsten. Usch fy satan vad det kommer svida i min stackars plånbok! :/

Annars har veckan i princip enbart bestått av puggpluggplugg! Jädrar, vad jag kämpat, hehe. :P Så nu är det skönt med lite helg och välbehövlig vila! ;) Ska dock ner på stan en sväng imorrn, med mamma, men det ska väl gå bra. :P

Måste förresten också bara få säga GRATTIS till min kära storasyster, som har blivit moster! :D Kul ju! :) (Haha, en extremt konstig mening att skriva egentligen, med tanke på att jag bara har helsystrar, men den som känner till våran historia lite bättre, vet varför. :P)

Kram och puss från mig för nu, och Trevlig Helg med er alla bloggurläsarur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar