onsdag 28 mars 2012

Det som göms i snö...

Här kommer ett gammalt inlägg igen. Det här skrev jag i min gamla för nästan exakt 2 år sen, 21 mars 2010. Som vanligt kopierar jag in hela inlägget här, med bilder och allt:

Hundbajs är ju ett vårtecken. Och ett mindre trevligt sånt… Tänkte skriva lite om mina tankar kring detta “trevliga” vårtecken…

Det finns en gata här, ganska nära där jag bor, som jag går på nästan varje dag… Den skulle i dessa tider lika gärna kunna döpas om till “Hundbajsgatan”… Seriöst, det ligger hundbajsar var femte meter, eller tätare!!! Så ÄCKLIGT!!! Discusting verkligen!!!

Jag tycker det är rent ut sagt förjävligt att folk inte kan plocka upp bajset efter sina hundar… För hur kul är det att trampa i det varje dag… Jag lyckas, tack och lov, undvika att trampa i det varje dag, men det skulle lika gärna kunna hända…

Att plocka upp bajset efter sin hund är ju en viktig del i att ha hund… Och klarar man inte av att göra detta, då tycker jag personligen inte att man borde ha hund!!! Man klarar ju uppenbarligen inte av det!!! Jag vet själv vad jag snackar om, ni som känner mig vet ju kanske att min storasyster har hund, och jag har själv varit ute med henne massvis med gånger… Och ja, jag plockar ALLTID upp bajset efter henne!!! Framförallt eftersom jag själv vet hur äckligt det är att kliva i det, eller bara att se högarna ligga på gatan… Och nej, jag tycker ju kanske inte alltid om det, men det är ju en del i hundägandet, så man får helt enkelt göra det ändå… Men tycker man att det är så himla äckligt, så kanske inte ska ha hund!!!

Jag pratade litegrann om detta med mamma och lillsyrran igår, och de kunde bara hålla med… Och då sa min lillasyster just det, att just det där med hundbajs är ju ett ganska tydligt tecken på att snön håller på att smälta bort… Det är då alla hundbajsar dyker upp igen… Det är då man trampar, eller måste zig-zaga hela tiden, för att undvika att trampa, i äcklet!!!

Det borde fasen finnas böter för den som inte plockar upp hundbajset efter sin hund!!! “Det som göms i snö, kommer upp i tö” finns det ju ett ganska berömt uttryck om heter, men det verkar vissa hundägare tydligen tro att det inte gäller deras hundbajs… Vissa tror tydligen att det går att gömma hundbajset i snön, eller helt enkelt skita i (haha ) att plocka upp det när det är massa snö, men det är det som är det “dumma” med snön… En dag försvinner den där snön, och då avslöjas eran “synd” ändå… Och ni är ju rent dumma i huvudet om ni tror att bajset försvinner för evigt om ni bara gömmer det under lite snö… Som sagt, “det som göms i snö kommer upp i tö”, och det gäller ÄVEN hundbajs!!!

Man kanske skulle lära sin hund att plocka upp sitt bajs själv, haha… Det vore ju nåt det…

Det här kanske vore nåt, haha...

Jag vill fan inte kliva i mer hundbajs den här våren!!! Och ingen vår framöver heller!!! F.ö. ingen annan årstid heller!!! Det får vara slut på dissandet av hundbajs-plockning!!! Jag vet inte hur ni alla som gör detta känner när ni själva kliver i hundbajs (som inte är eran hunds bajs då), men det verkar ju inte som att ni känner så mycket iallafall… Jag hoppas för eran skull att ni inte blir arga och irriterade, för det blir ju himla fel, när ni gör samma sak själva!!!

Tänk efter lite för fan!!!

Som sagt, jag vet vad jag snackar om, då jag själv är ute med syrrans hund ibland, och jag har alltid med mig några extra bajspåsar, då jag aldrig kan vara säker på att det kommer ske endast en gång!!! Och bajspåsar, mina “kära hundvänner”, det är sånt man använder när man plockar upp hundbajset… De finns att köpa i välsorterade livsmedelsbutiker, och självklart också i djuraffärer… Om ni nu skulle ha råkat missa var man kan köpa dessa fenomenala uppfinningar!!! Köp såna vettja, så kan ni lätt och smidigt plocka upp bajset!!!

Visst, kan väl hända man glömmer bajspåsar ibland, JA, det har jag också gjort, men då kan man lite försiktigt sparka in bajset så det inte syns så bra, eller så det inte ligger MITT PÅ GATAN!!! Eller om hunden råkar bajsa mitt i massa högt gräs, eller på nåt annat ställe mitt i skogen, där det är svårt att plocka upp, då kanske jag kan förlåta er för att ni inte plockat upp det… Men annars finns det INGA ursäkter ALLS!!!

Så är det bara!!!

Så, SKÄRPNING alla hundägare!!! Detta är INTE OK!!!


ÄCKLIGT!!! Och INTE OK i högar på marken!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar