måndag 12 mars 2012

GRATTIS Loreen! :D

Måste bara skriva lite om detta nu...

STORT GRATTIS Loreen till segern i Melodifestivalen 2012! :D Kul? Jadå. Oväntat? NEJ, inte direkt! Var ju typ bara Loreen (och Danny) det snackats om på förhand.

Tycker dock väldigt synd om Danny, föll på mållinjen och blev tvåa för andra året i rad. Inte så jävla kul! :( Det kan jag säga själv, som aldrig vinner nåt. :(

Min favorit var dock MOLLY! Så jävla grym låt, och jag blir fan bara mer och mer kär i den för varje gång jag hör den! LOVE IT!

Vann rätt låt då? Ja, det tycker jag allt! Det var ju internationella juryns favorit, och dessutom fick hon ju överlägset flest röster av tittarna. Så nog är hon helt klart rätt vinnare! Om man ser det så. :P

Och även i ESC-perspektivet tycker jag hon var helt klart rätt vinnare! Det hade även Danny varit. Jag är helt säker på att det kommer gå skitbra för Loreen i Baku sen om drygt två månader. Det visste jag med Eric också. :P Och se så rätt jag hade. :P (Tippade honom topp tre, och vilken plats slutade han på?! ;)) Och precis som med Eric, så vågar jag nästan säga att hon kan fasen vinna hela alltet! Men om hon inte vinner, så tror jag hon kommer topp 3, eller OK, jag säger topp 5. :P (Visserligen skrev jag även att Anna Bergendahl kunde vinna, hon gick inte ens till final. Men hon var bara typ 1 poäng från att ta sig dit...)

Hängde du inte med i svängarna hur det till sist slutade. Här är resultat-listan (Källa: eurovision.tv):

1. Euphoria - Loreen (268p)
2. Amazing - Danny Saucedo (198p)
3. Soldiers - Ulrik Munther (88p)
3. Shout It Out - David Lindgren (88p)
5. Why Am I Crying? - Molly Sandén (77p)
6. Baby Doll - Top Cats (68p)
7. Mystery - Dead By April (52p)
8. Jag Reser Mig Igen - Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern (43p)
9. Why Start A Fire? - Lisa Miskovsky (39p)
10.Mirakel - Björn Ranelid feat. Sara Li (25p)

Vi får hålla tummarna stenhårt torsdagen den 24 maj, när Loreen tävlar i den andra semifinalen. Finalen äger sen rum på lördagen, den 26 maj! Men JAG missar SÅKLART inte heller den första semifinalen, tisdag den 22 maj! ;)

Jag säger återigen GRATTIS Loreen, som nu får åka till Azerbajdzjan och representera Sverige! STORT LYCKA till i Baku! Du kommer ÄGA! Men din grymma röst och vackra nuna!

Bilden kommer från svt.se

2 kommentarer:

  1. Jag har redan upplyst alla mina vänner om den enda aktivitet som är tänkbar på min födelsedag :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha jaaa, det är bra det, Sara! :P

      Radera