torsdag 19 januari 2012

Bye Bye Saxlyckevägen!


NU är slutet nära för grannhusen på Saxlyckevägen. Snart är de alla ett minne blott... Alla tre husen ska rivas. Folk har flyttat ut därifrån en efter en under hela hösten. Och strax efter jul flyttade den sista familjen ut. Nu är det helt tomt!
I förrgår kväll när jag gick förbi, höll de på för fullt att sätta upp de där byggstaketen, och det var då man verkligen förstod att nu är det allvar. Nu dröjer det nog inte länge innan rivningen börjar på allvar, och sen kommer det inte dröja länge innan alla de husen är borta... :(
Har varit så himla mörkt och dystert att gå förbi där de senaste veckorna, särskilt när det blivit mörkt ute, och det är alldeles släckt och mörkt och dystert i alla fönster. :(
Sen en vecka tillbaka ungefär nu, står det en container utanför det bortesta huset från mig sett, med massa bråte och annat i, som folk lämnat kvar i trapphus, källare, och på balkonger och uteplatser.
Det huset som stod närmast rev de för nåt år sen, när jag precis flyttat in. Och nu ryker alltså snart de andra tre husen också. Kommer bli en STOR, tom, öde fläck där sen! :/ Jag kommer sakna de husen juuuu. :(
Tur man själv bor i ett hus som inte behöver rivas iallafall. :P Jag har INTE lust att flytta! Trivs så himla bra där, underbart område! :D Och jättemysig lägenhet! :)

Men nu ska jag kolla in slutet på handbollsmatchen tror jag, och sen blir det Biggest Loser om en och en halv timme! :P

Kram och puss alla fina! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar