fredag 27 januari 2012

Nya tider på Facebook

Nu har det kommit upp en liten ruta på startsidan på Facebook, för oss som ännu inte har tidslinjen. Och där står det just om den, och att snart kommer alla att få den.

Jag är inte förvånad! Snarare tvärtom! Det var bara en tidsfråga innan det skulle ske! Innan det skulle bli så att alla vi som inte har den, också skulle få den.

Och i och med detta ploppade det också upp x antal statusar, från flertalet av mina vänner, om just detta. Och i princip alla negativa! Inte heller oväntat, om jag ska vara ärlig...

Folk skrev om att då kommer de bojkotta Facebook, stänga ner sin Facebook, strejka från Facebook, och allt vad det nu var!

För det första: Det tror jag inte alls att ni kommer göra! Men om ni nu ändå, mot förmodan, gör det, så tror jag inte ni kommer hålla er borta särskilt länge, ni kommer inte klara det, man är alldeles för beroende av det där stället nu.

Och sen tror jag att, eller nej, jag VET, att vi alla kommer vänja oss vid det! Om vi bara ger det lite tid...

Ja, jag är helt ärligt trött på att läsa, VARJE GÅNG Facebook ändrar utseende, kommer med nya grejer, eller vad det än kan vara, allt gnäll som då uppstår i alla Facebook-statusar! Gilla läget istället och acceptera att det är som det är. Att saker och ting förändras ibland.

Det borde egentligen inte komma som nån överraskning, för NÅN av er, att vi alla snart kommer få tidslinjen! Så är det alltid, och har alltid varit, när Facebook ändrat om. Inget annorlunda denna gång... Bara att den här gången är det en ganska drastisk ändring. Iallafall på ens profilsida.

Men jag gissar på att startsidan kommer se exakt likadan ut. Där kommer det inte märkas nån skillnad!

Som jag skrev förra gången jag berörde detta ämne: Vi är alla obekväma inför förändringar, men ibland måste de ändå få ske!

OK, jag har väl inte alltid heller gillat när Facebook gjort om, men jag har inte gnällt om det öppet iallafall. Och dessutom har jag vetat att jag kommer att vänja mig vid det, och säkert komma att tycka bättre om det med tiden. Och vet ni vad, det har jag gjort också!

Men om jag nu ändå ska skriva vad jag tycker denna gång, så kan jag väl göra det.
Jag har lite svårt för den nya tidslinjen jag med, det ska jag erkänna, men det är i princip ENBART för att det strulat för mig när gått in på de profiler som redan har den. Jag går in på en profil och så ska jag scrolla ner, men så scrollas jag hela tiden upp till toppen av sidan, hur långt ner jag än scrollar! Extremt frustrerande!

Fast, som jag har för mig nån nämnde på Facebook, det är säkert nåt som kommer att bli bättre också med tiden, det är säkert bara för att de håller på att uppdatera och fixa med det där nu, som det blir så.

Sen att jag tycker det är lite svårt att navigera på den nya tidslinjen, och har lite svårt att förstå mig på hur man ska läsa allt, det är ju också en grej. Men det kommer man säkert också fatta med tiden...

Så kan jag väl visserligen tycka att hela utseendet och allting är lite rörigt, men vad fasen, som sagt, det kommer ju att bli bättre med det också vad det lider...

Nej, jag tänker inte klaga på den nya tidslinjen, det är nya tider på Facebook, helt enkelt! Det är bara så det är!

Så gilla läget allihopa, alltid när Facebook kommer med förändringar i utseendet, så är det nåt som vi alla kommer att få ta del av, förr eller senrare! Nu blev vi iallafall förvarnade, det har hänt att det bara helt plötsligt kommit! Men det kanske är bättre?

Ja, jag vet inte jag, men jag är säker på att det kommer att bli bra till slut.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar