onsdag 25 januari 2012

Jävla bajs-bussar!

Idag är jag fan förbannad! Jävligt förbannad! Finns inte ens ord för hur förbannad jag är!

Men just nu hatar jag fan Karlskoga jävla skitbussar! Eller iallafall deras konstiga jävla busstider! Hur fan tänker dem egentligen?

Jag missade TRE bussar i morse, inom en radie av typ tio minuter! Och fick sitta och vänta i en halvtimme på nästa! Eller ja, OK, 20 minuter, men ändå. Då hade det ju redan gått en kvart sen jag gick hemifrån.

Jag fattar inte hur de tänker, där på LänsTrafiken. Varför i helvete lägger man busstiderna sådär? Nu går det liksom tre bussar härifrån min del av sta'n, men då ska de lägga upp det så att alla bussar passerar här ungefär samtidigt! Vadå korkat? Och dessutom är det tre olika hållplatser jag väljer mellan också!

Jag skulle med en buss, som jag tar om vill vara vid skolan vid 10, den går dock bara den här svängen förbi mig varannan timme. Det tar väl mig en tre minuter att gå till den hållplatsen. Och där ska den passera ca 09.38, enligt tidtabellen som sitter där. Och då har den liksom varit nere och vänt, så den passerar liksom hållplatsen mittemot ett par minuter tidigare. Dock händer det ibland (ganska ofta) att den kommer TIDIGARE än det står i tabellen. Ibland MYCKET tidigare!

Men när jag ska med den brukar jag nästan alltid få stå och vänta ganska länge innan den kommer. Då brukar jag komma nån minut före eller efter halv 10. För att vara på den säkra sidan!

Men så idag så segade jag lite, bara för att slippa stå för länge och vänta på den där bussen. Och bara därför kommer bussjäveln tidigt just idag! Jag ser den komma bakom ryggen på mig, jag har en bit kvar till hållplatsen! Jag springer för att hinna med, och gräver fram busskortet i jackfickan! Och jag menar, busschauffören KAN INTE ha missat där, att jag sprang! Så var jag väl typ en halv meter från busshållplatsen, när bussen passerar. Men tror ni den stannar då? Nej, så fan heller! Han bara dundrar förbi, trots att han måste ha fattat att JAG VILLE MED! Jävla bajs-chaufför! >:(

Så jag går upp mot Sandviken, och tänker att jag kan väl ta ettan istället, som går därifrån, utanför Sandvikens Centrum. Det är dock en bit att gå, och tar lite tid. Framförallt eftersom jag måste över E18 också, vid universukms segaste trafikljus. Så när jag står vid trafikljuset så ser jag en buss som står stilla vid hållp+latsen innan Sandviken. Jag vet ju att tvåan går typ då nångång också, så jag hoppas i mitt stilla sinne att det är tvåan och inte ettan. Men det är det inte. Och trafikfuckingljuset är fortfarande rött! Jag ser hur blinkersen går på, och då fattar jag garanterat att det är ettan! Så när det blir grönt skyndar jag mig så gott jag kan i halkan, för att ta mig upp till Sandviken (det är fortfarande en bit kvar när man väl kommit över vägen). Jag kommer upp mot vägen så jag ser hållplatsen. Där står bussen, men den blinkar och håller på att svänga ut från den igen! Jag blir förbannad!

Så då går jag till den tredje hållplatsen, den ligger mellan de två jag redan nämnt. (Kallas också Sandviken). Där passerar tvåan. Jag drar mitt hopp till att tvåan inte redan kommit. Men det har den. Den kommer först av de tre bussarna! FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! Jävla skit-fucking-bajs-buss! Jaja, då får jag väl ta Degerfors-bussen då, det funkar väl! Det tog jag ju alltid förra året till skolan. Den ska gå om ca 10 minuter. Dock är den alltid sen! Men när det gått en kvart efter att den skulle kommit, så har den fortfarande inte kommit. Men då kommer tvåan istället. Så jag kliver på den. Och sen byter jag till ettan vid busstationen. Så fick jag gå till skolan från lasarettet idag. :( Och det var ju SVINKALLT ute, så jag hann bli rejält frusen under den studen jag satt och väntade.

Så jag var framme en timme efter att jag gick hemifrån. Istället för en halvtimme, som, jag brukar! :(

BAJSBUSSAR!

Ja, jag blir fan förbannad! Det har hänt EN GÅNG förut, i höstas, att jag missat den trean (första nämnda bussen), men det var innan de (av nån jävla anledning?) ändrade ettans busstider, så då hann jag upp till Sandviken, UTAN ATT STRESSA, och kunde ta ettan därfirån sen, ca fem minuter efter att trean passerat där. Nu passerar ju de bussjävlarna vid Sandviken typ SAMTIDIGT!

Ja, jag var redigt förbannad när jag klev på tvåan sen! Men jag höll ilskan inom mig, ingen idé att klaga ändå! Fy fan, vad arg jag blev! Och det gjorde att jag blev provocerad så in i helvete, av att en tjej satt och stirrade på mig typ hela vägen, tills hon skulle av, vid centrum.

Nej, fy fan!

Istället för att ta trean, och kunna åka direkt hela vägen, utan att byta vid busstationen, fick jag nu byta vid busstation, till en buss som inte ens går förbi nära skolan (det tar typ tiom ninuter att gå från lasarettet). Trean byter och blir fyran vid bussstationen.

TACK OCH LOV att jag kunde ta fyran kl. 13 hem iallafall, som går direkt hela vägen hem till mig. (Den byter på busstation och blir trean där.)

Nej, LänsTrafiken, ändra era jävla busstider, så man har lite större chans att hinna med nån av de andra bussarna när man missar en. Istället för att köra alla från tre olika hållplatser, inom radien av fem minter!

Och OK, jag VET att det står att tiderna som står vid hållplatserna är ungefärliga, och att bussen KAN komma före eller efter angiven tid, men jag tycker det är sjukt att man låter en buss passera TIDIGARE än vad som står!

Dock måste jag få tillägga att jag gillar Karlskogas bussförbindelser. Det är bra förbindelser, för det mesta, och för mig som inte har körkort, och för tillfället inte heller nån cykel, så är buss ett bra alternativ. MEN, det skulle dock inte skada om det blev lite mer flexibla tider!

Ja, SKÄRPNING LÄNSTRAFIKEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar