torsdag 2 februari 2012

Dag 05 – Vad är kärlek?

Oj, den här tyckte jag var jättesvår!

Kärlek kan ju vara så himla mycket, så många olika saker.

Man kan känna kärlek till sina föräldrar, syskon, sitt/sina barn, kusiner, husdjur eller till och med till nån kär ägodel.

Alltså: Kärlek behöver ju inte nödvändigtvis vara det man känner för sin partner. Jag har t.ex. ingen partner, men jag känner ändå kärlek, så för mig är kärlek helt klart nånting annat.

För mig är kärlek min familj, släkt och mina vänner! De är världens bästa! Utan dem hade jag aldrig varit den jag är idag. Utan dem hade jag aldrig klarat mig. De betyder allt för mig!

Och även Theia förstås, hon är kärlek. Djurkärlek! Man kan inte bli annat än glad av den där lilla knasiga men gosmysiga hunden. När hon kommer springande mot en när man kommer i dörren, och så lägger hon sig på rygg och vill att man ska klia henne på magen. Ren och skär kärlek!

Ja, kärleken till en hund, eller vilket annat husdjur som helst, kan vara minst lika stark som kärleken till en familjemedlem.

Den här bilden, på Lina och Theia, från julafton, får symbolisera kärleken i detta inlägg. Jag har många kärleksfulla bilder, men det fick bli den nyaste jag kunde hitta.

Puss på er!

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Va roligt att du tittade in på min blogg :)

    Hahaha visst va den klockren :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kärlek kan absolut vara på många olika sätt precis som du beskriver här...
    Kärlek är väl härligt :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera