onsdag 1 februari 2012

Ett ord jag hatar!

Läste en grej tidigare idag på Facebook, med just detta ord. Som jag verkligen HATAR! Kom då att tänka på ett inlägg jag skrev i min gamla blogg för nästan 2 år sen, i samband med Eurovision då, när Anna Bergendahl inte lyckades ta sig till final i ESC! (Som att det skulle vara hela världen)

För det första tycker jag att personen i fråga måste gå vidare med sitt liv efter detta nu (ja, ironiskt nog var det just detta sammanhang det handlade om nu också...), det har fan gått TVÅ ÅR sen detta snart!!! Och har du förresten glömt att vi faktiskt tog revansch big time förra året?!

Och för det andra tycker jag att h*n kunde ha använt nåt annat sätt, eller iallafall uttryckt sig annorlunda, det finns andra sätt att uttrycka det på!

Jaja, kom iallafall att tänka på det inlägg jag skrev får knappt två år sen. Jag kopierar över hela här nu, för jag orkar inte allt det igen, men jag tyckte det passade bra at ta upp ämnet igen, då jag verkligen hatar detta ord. Och ja, jag står för varenda ord jag skrev då, fortfarande. Håll till godo:

Vill egentligen inte skriva så mycket men, jag hatar ordet "FIASKO"!!! Så jävla tråkigt ord, och det låter inte speciellt trevligt heller!!! Och varför måste man använda det ALLTID, så fort det blir lite "fel", eller inte som vi tänkt oss... Seriöst, jag hatar att höra ordet, jag blir bara irriterad och förbannad, jag mår fan illa så fort nån använder det!!! OK, att läsa ordet i kvällstidningarna är väl en sak, de använder det ju typ jämt, så där går det ju liksom inte att komma ifrån det, men när de använder det på radio, ja, då blir jag fanimig jävligt förbannad!!!

Vad är det för jävla ord egentligen, det låter så jävla trist!!! Inte vackert nånstans... Och har en jäkligt jobbig klang... Nästan hemsk... Tycker faktiskt, helt ärligt, att det ordet missbrukas en aning... Är så trött på att läsa/höra/se, det ordet överallt, jämt jämt jämt!!! Varför inte hitta nåt annat, lite trevligare ord, och med liiite bättre klang, som man mår lite bättre av att läsa...

F.ö. tycker jag det är jävligt trist att "vissa människor" måste förstöra glädjen för vissa andra(typ... mig...), bara för att ni "hatar skiten"!!! Skit i det bara då, men låt oss som faktiskt gillar det, trots vissa omständigheter ibland, ha våran glädje!!! IFRED!!!

Jag är faktiskt jävligt upprörd och ledsen nu, bara p.g.a massa olika människors beteenden!!! Mår faktiskt helt ärligt jättedåligt... Ja, kalla mig känslig eller vad fan ni vill, jag ÄR känslig, och det är bara så det är... :'(

Ursäkta mig om jag är väldigt ohövlig nu men, ni får gärna skippa att skriva nåt om "ni-vet-nog-vad" här, är faktiskt trött på att höra folks åsikter om det!!! Ja, jag är faktiskt det... Säger ju att jag är KÄNSLIG!!! Håll det för er själva vettja, precis som JAG gör!!! (Dock vad ni skriver i ERAN EGEN blogg är inte min ensak... Men här i MIN BLOGG vill jag gärna undanbe er att skriva nåt...) Som sagt, jag är känslig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar