onsdag 15 februari 2012

Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Favoritfödelsedag? Oj, det kan jag inte heller välja. Alla har väl varit speciella på sitt sätt. Men däremot kan jag ju berätta om en födelsedag som var lite annorlunda. När jag fyllde 10 år, 1997. Vi var på Åland då, på semester, hela familjen. Vi bodde i en campingstuga, jag och Lina (?) bodde uppe på loftet i den stugan, och jag blev uppvaktad av familjen uppe på det trånga loftet. :P Den födelsedagen fick jag bl.a. pengar till en CD-spelare. En tradition vi hade till alla oss tre systrar, när vi fyllde 10 fick vi bidrag till en CD-spekare. Resten fick vi spara ihop till själva. :P

Även när jag fyllde 7 var vi på semester, den gången i Norge. Då bodde vi på vandrarhem. Det var ett fyrbäddsrum, där de ställt in en extrasäng, så det var jättetrångt på rummet, haha. :P Inget jag minns personligen dock, men har sett kort på den där födelsedagsuppvaktningen, haha. :P

Annars har ju jag fyllt år på en hel del andra stälen också genom åren. I och med att jag fyller år mitt i sommaren, så blir det ju lätt så. ;) Jag har fyllt år här hemma, på Öland och även ett par gånger i Finngården. Haha, coolt! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar